Natuke aega tagasi sai lõpuks kõik Kubricku filmid ära vaadatud, igale suuremale filmifännile võiks see kohustuslik olla. Oma ala üks geniaalsemaid minu arvates. Tõsi mõni dokk ja veel midagi on vaatamata. Kui me jätame tema esimesed 2 filmi välja, siis ülejäänud filmid on fantastilised, enamus äärmiselt keerulised ja raskesti teostatavad filmid, nt Lolita ja A Clockwork Orange. Ja eriti meeldibki mulle see, et teemad on nii erinevad ja ta julges teha filme, mille teemad ei olnud just kõige lihtsamad, nt pedofiilia, räige vägivald, sõja vastasus jne. Igastahes minu järjestus oleks midagi sellist:
1. A Clockwork Orange - Mitu aastat olin edasi lükanud selle filmi vaatamist ja nüüd lõpuks veidi aega tagasi vaatasin ära, ei pidanud pettuma. Kindlasti üks parimatest filmidest, mis kunagi tehtud.
2. 2001: A Space Odyssey - Vaatasin hiljuti esimest korda ja võibolla ka viimast korda täiesti kainelt seda filmi, aga üks filmidest mida tuleks 10 korda elu jooksul vaadata. Täielik kunst. Kuigi mäletan, et kui esimest korda seda vaatasin, oli raske, väga raske. Aga jah nagu on öeldud, siis esimese korraga sellest filmist aru ei saa ja ei tohikski saada, vähemalt see oli Kubricku eesmärk, mu mulle meeldivad suure mõttega filmid ja mida on võimalik väga mitmeti tõlgendada.
3. The Shining - Kindlasti mitte Kubrucku parimate filmide seas, aga natuke sellinne lihtsam vahelduseks, aga Jack Nicholson on selle filmi staar, minu teada S.King oli pettunud ja ei olnud selle filmiga rahul, pole tema raamatut lugenud, aga raske uskuda, et talle see ei meeldinud, oli see siis niipalju erinev raamatust?
4. Paths Of Glory - Tegelikult on see vahest isegi mu lemmik Kubricku film ja pani veidi mõtlema küll, aga see on natuke lihtne veel, võrreldes tema raskemate filmdiega. Vanameister Kirk Douglas oli tubli.
5. Eyes Wide Shut - Vaatasin just, et imdb. selle filmi hinne 7.3, wtf, aga jah inimesed ongi rumalad . Mingi jutt oli, et Kubrick pidas seda oma parimaks teoseks, kahjuks see jäi talle ka viimaseks, muidugi veidi uurides tundub, et see siiski tema päris lemmik ei olnud.
6. Full Metal Jacket - Kunagi ammu oli see üks mu lemmik filme, aga vaikselt on mu arvamus muutunud,
7-8. Dr Stangelove ja Barry Lyndon - ma ei tea, mis mul viga on, aga mingitel põhjustel ei paelunud need filmid mind, nagu enamus Kubricku filmid, Siiski Dr Stangelover on minu arvates üks paremaid komöödiaid (Peter Sellers on lihtsalt fantastiline, seda on ta muidugi igas filmis, kus ma teda näinud olen) ja Barry Lyndon on lihtsalt ülimalt perfektselt tehtud film, kõik see ajastuhõng ja kostüümid jne jne, aga ju siis ma pole veel vaimselt valmis nende jaoks.
9. Spartacus - Klassika, aga see pole päris Kubrick, polnud tal piisavalt vabadust. Ei ole küll täiesti kindel, aga kas mitte peale seda filmi, Kubrick ei öelnud, et tema enam suurte stuudiote all ei tööta, kus talle midagi peale surutakse ja tal pole 100% vabadust teha oma asja. Kirk Douglas väidetavalt polnud just kõige viisakam tüüp ja tema arvamus oli Kubricku omast kõrgemal.
10. Lolita - Jällegi äärmiselt raske film, 60. pedofiiliast filmi teha ei saagi olla kerge, aga jällegi suurepärane töö Kubricku poolt.
11. The Killing - Hea film.
12. Fear and Desire - Ei soovita, ainult Kubricku fännidele, väidetavalt Kubrick pidas seda filmi ülimalt kehvaks ja ta ei tahtnud, et keegi seda kunagi näeks, mingi aeg oligi see film pea kättesaamatu. Aga minu arust siiski see film polnud nii hull, ikkagi tema esimene film Aga ma saan aru, arvestades, kui perfektsed tema hilisemad filmid on, siis oli see tema jaoks häbiplekiks.
13. Killers Kiss - Kubricku halvim film minu arust ja ainuke, mis mulle tõesti ei meeldinud, aga see oli ka alles soojendus tõeliselt võimasale ja vapustavale karjäärile.
Kuna 4 Coppola filmi on mu lemmikfilmide seas, siis proovisin ka tema filmidega rohkem tutvuda, aga peale mõne vaatamist pidin sisuliselt peast kinni haarama ja kindlasti ei kavatse ma tema kõiki filme vaadata, wtf kuidas on võimaliks teha nii erinevast äärmusest filme, uskumatu kui kehvad tema osad filmid on, muideks ta ise vist ütles, et talle meeldivad pea kõik ta filmid ja on olnud päris solvunud kriitika peale.
1. A Clockwork Orange - Mitu aastat olin edasi lükanud selle filmi vaatamist ja nüüd lõpuks veidi aega tagasi vaatasin ära, ei pidanud pettuma. Kindlasti üks parimatest filmidest, mis kunagi tehtud.
2. 2001: A Space Odyssey - Vaatasin hiljuti esimest korda ja võibolla ka viimast korda täiesti kainelt seda filmi, aga üks filmidest mida tuleks 10 korda elu jooksul vaadata. Täielik kunst. Kuigi mäletan, et kui esimest korda seda vaatasin, oli raske, väga raske. Aga jah nagu on öeldud, siis esimese korraga sellest filmist aru ei saa ja ei tohikski saada, vähemalt see oli Kubricku eesmärk, mu mulle meeldivad suure mõttega filmid ja mida on võimalik väga mitmeti tõlgendada.
3. The Shining - Kindlasti mitte Kubrucku parimate filmide seas, aga natuke sellinne lihtsam vahelduseks, aga Jack Nicholson on selle filmi staar, minu teada S.King oli pettunud ja ei olnud selle filmiga rahul, pole tema raamatut lugenud, aga raske uskuda, et talle see ei meeldinud, oli see siis niipalju erinev raamatust?
4. Paths Of Glory - Tegelikult on see vahest isegi mu lemmik Kubricku film ja pani veidi mõtlema küll, aga see on natuke lihtne veel, võrreldes tema raskemate filmdiega. Vanameister Kirk Douglas oli tubli.
5. Eyes Wide Shut - Vaatasin just, et imdb. selle filmi hinne 7.3, wtf, aga jah inimesed ongi rumalad . Mingi jutt oli, et Kubrick pidas seda oma parimaks teoseks, kahjuks see jäi talle ka viimaseks, muidugi veidi uurides tundub, et see siiski tema päris lemmik ei olnud.
6. Full Metal Jacket - Kunagi ammu oli see üks mu lemmik filme, aga vaikselt on mu arvamus muutunud,
7-8. Dr Stangelove ja Barry Lyndon - ma ei tea, mis mul viga on, aga mingitel põhjustel ei paelunud need filmid mind, nagu enamus Kubricku filmid, Siiski Dr Stangelover on minu arvates üks paremaid komöödiaid (Peter Sellers on lihtsalt fantastiline, seda on ta muidugi igas filmis, kus ma teda näinud olen) ja Barry Lyndon on lihtsalt ülimalt perfektselt tehtud film, kõik see ajastuhõng ja kostüümid jne jne, aga ju siis ma pole veel vaimselt valmis nende jaoks.
9. Spartacus - Klassika, aga see pole päris Kubrick, polnud tal piisavalt vabadust. Ei ole küll täiesti kindel, aga kas mitte peale seda filmi, Kubrick ei öelnud, et tema enam suurte stuudiote all ei tööta, kus talle midagi peale surutakse ja tal pole 100% vabadust teha oma asja. Kirk Douglas väidetavalt polnud just kõige viisakam tüüp ja tema arvamus oli Kubricku omast kõrgemal.
10. Lolita - Jällegi äärmiselt raske film, 60. pedofiiliast filmi teha ei saagi olla kerge, aga jällegi suurepärane töö Kubricku poolt.
11. The Killing - Hea film.
12. Fear and Desire - Ei soovita, ainult Kubricku fännidele, väidetavalt Kubrick pidas seda filmi ülimalt kehvaks ja ta ei tahtnud, et keegi seda kunagi näeks, mingi aeg oligi see film pea kättesaamatu. Aga minu arust siiski see film polnud nii hull, ikkagi tema esimene film Aga ma saan aru, arvestades, kui perfektsed tema hilisemad filmid on, siis oli see tema jaoks häbiplekiks.
13. Killers Kiss - Kubricku halvim film minu arust ja ainuke, mis mulle tõesti ei meeldinud, aga see oli ka alles soojendus tõeliselt võimasale ja vapustavale karjäärile.
Kuna 4 Coppola filmi on mu lemmikfilmide seas, siis proovisin ka tema filmidega rohkem tutvuda, aga peale mõne vaatamist pidin sisuliselt peast kinni haarama ja kindlasti ei kavatse ma tema kõiki filme vaadata, wtf kuidas on võimaliks teha nii erinevast äärmusest filme, uskumatu kui kehvad tema osad filmid on, muideks ta ise vist ütles, et talle meeldivad pea kõik ta filmid ja on olnud päris solvunud kriitika peale.
Kommentaar