Vivatbet

Collapse

320x50 ülemine bänner

Collapse

Teadaanne

Collapse
No announcement yet.

Ms-Estonia.org

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Kustuta kõik
new posts

    #46
    Laev läks põhja, sest sellel olid kooneritest omanikud, kel puudusid rahalistel kaalutlustel võimalused sitas seisus laeva sõidukorda seada.

    Raske tee tõeni

    Mõned tsitaadid:
    Võib öelda, et Estoniale saigi saatuslikuks valedel alustel välja antud klassitunnistus, omanike hoolimatus ning vastavate instantside puudumine, kes oleks pidevalt kontrollinud regulatsioonide täitmist. Kõigi nende punktidega hakati intensiivsemalt tegelema alles pärast Estonia hukku.

    Kuid ei saa üle ega ümber sellest mõttest, et kui Nordström & Thulin oleks 1993. aastal täitnud Bureau Veritase ettekirjutuse ning ehitanud SOLASe nõuetekohase teise veekindla vaheseina, oleks hukk jäänud ehk olemata.

    Estonia hukutas mitmete saatuslike asjaolude kokkulangemine. Süüd ei saa veeretada kindlasti mitte laevatehase kapsaaeda, kuna tollal puudusid üldse alused ro-ro parvlaevade visiirikonstruktsioonide lukkude tugevuse arvutamiseks. Laevatehase mehed tegid enda arvates piisavalt tugevad konstruktsioonid, mis ei oleks kuidagi pidanud tormituultes lahti rebenema. Nii siiski juhtus. Saatuslik viga.

    Olen hukule eelnevat aega uurides jõudnud selgusele, et kõik oleks võinud toimuda ka varem. Igal juhul vajutas hukuaasta veebruaris tormi kätte sattumine loole pitseri. Usun, et veebruaritormi tagajärjel sai konstruktsioon vigastada ega töötanud enam korralikult. Hüdraulika ei lükanud lukupolte korralikult kinni ega lahti. Vahetevahel tuli meremeestel seda protseduuri korrata, et lukud korralikult kinnituks.

    Iga katkine asi vajab aga parandust või läheb asi aina hullemaks. Nordström & Thulin aga ei saanud Estonia remonti enesele lubada - laeva ühekski päevaks käigust maha võtmine oleks neile kalliks maksma läinud.

    Samadel kaalutlustel ei hakatud Estline`i endiste töötajate sõnul ka veekindlat vaheseina ehitama.

    Arvatavasti oleks ehk midagi ette võetud pärast sama kompanii liiniletulekut, kuid õnnetuseks asus ostetud laev, see sama sõsarlaev Diana II, mis hiljem Mare Balticumiks ristiti Rostockist teele 28. septembril, seega samal saatuslikul päeval.

    Estonia oli kurva saatusega laev.
    May the Violet flag flutter in the wind on all fields of challenge and valour, a vivid hope is our solace, we have eleven athletes and one heart. Go, Fiorentina, we want you to be the queen of all teams, go, Fiorentina, fight with bravery and prowess everywhere! In any hour of dismay and victory, remember you're the history of football!

    Kommentaar


      #47
      Algselt postitas rainis007 Vaata postitust
      sellesmõttes, et ma ei saa ju täie kindlusega väita, et mingi muu asi mängus oli. Samuti ma ei oota, et kõik peaksid minuga nõustuma, aga lihtsalt tahaksin teada, millel teie veendumus põhineb ?
      Pigem peaks küsima mis on see asi, mis paneb ametlikus versioonis kahtlema?
      BVB - Vaprus

      Kommentaar


        #48
        No siin vist kõige pidavam teooria foorumlaste ja teiste vandenõuteoreetiku hulgas on see, et keegi lasi starteegilise täpsusega visiiri otsast minema. Samas kusagilt lõhkeaine jälgi ei leitud ja arvamus põhineb sellel, et metallkontsruktsioonil on kristallograafilise analüüsi põhjal toimunud struktuurimuutused, mis võivad pärineda kasvõi hõõrdumisest jms füsikokeemilistest muutustest metalli pinnal.
        Inter - ausaim klubi Itaalias.

        Kommentaar


          #49
          Algselt postitas rainis007 Vaata postitust
          Okei, enne kui siin midagi arutama tasub hakata, siis too mulle näiteks mõni laev, mis on ILMA TORPEEDO AUGUTA KERES nii kiirelt põhja läinud kui MS Estonia. Selliseid laevu lihtsalt pole. Ja jutt, et laev oli hooldamata on lihtsalt bs. Kui vesi oleks autotekile pääsenud, oleks inimestel palju rohkem aega olnud, et laevalt pääseda. Aga seda aega ei olnud ja nii need inimesed läksid. Koos laevaga...

          Ja muide, Rabbe ekspeditsioon tõi ju laeva visiiri lukult proovid, mille sõltumatu labor tunnistas, et kristalliseerumise põhjal on kasutatud lõhkeainet....

          Ei, aga muidugi usume, et need kaheksa ja poolsada inimest jätsid oma elu niisama sinna tormisesse merre ja Eesti ning Rootsi võimud mätsivad seda niisama
          Esimesele küsimusele vastates - Herald Of Free Enterprise näiteks. Aga näiteid võib tuua veel palju. Filipiinid, Indoneesia, Aafrika rannik...
          Ma ei tea, kust sa võtad selle, et laev oli hooldamata. Küsimus on pigem selles (ja see on ka tõestatud), et sellist tüüpi laev poleks tohtinud ulgumerel sõita.
          Küll ei ole tõestatud aga see, et Rabbe ekspeditsioon laevalt sinu kinnitatud tõendid välja tõi.
          Aga vandenõuteoreetikutega ongi raske vaielda - kui ikka keegi on pähe võtnud, et Laar laskis Estonia põhja, et oma relvavedu varjata, nagu Tujurikkuja klipis, siis kainete argumentidega pole peale hakata midagi.

          Kommentaar


            #50
            Algselt postitas elx Vaata postitust
            Pigem peaks küsima mis on see asi, mis paneb ametlikus versioonis kahtlema?
            Üks raamat nimega "Auk".

            Algselt postitas Halb ründaja Vaata postitust
            No siin vist kõige pidavam teooria foorumlaste ja teiste vandenõuteoreetiku hulgas on see, et keegi lasi starteegilise täpsusega visiiri otsast minema. Samas kusagilt lõhkeaine jälgi ei leitud ja arvamus põhineb sellel, et metallkontsruktsioonil on kristallograafilise analüüsi põhjal toimunud struktuurimuutused, mis võivad pärineda kasvõi hõõrdumisest jms füsikokeemilistest muutustest metalli pinnal.
            Ei, visiirilukult võetud proov ütleb seda, et seal on lõhkeaine jälgi, aga laevandusekspertide sõnutsi ei oleks saanud laev nii kiirelt põhja minna, kui visiir oleks eest ära kukkunud ja kogu autoteki esine osa oleks avatud olnud.

            Algselt postitas Gallacher Vaata postitust
            Esimesele küsimusele vastates - Herald Of Free Enterprise näiteks. Aga näiteid võib tuua veel palju. Filipiinid, Indoneesia, Aafrika rannik...
            Ma ei tea, kust sa võtad selle, et laev oli hooldamata. Küsimus on pigem selles (ja see on ka tõestatud), et sellist tüüpi laev poleks tohtinud ulgumerel sõita.
            Küll ei ole tõestatud aga see, et Rabbe ekspeditsioon laevalt sinu kinnitatud tõendid välja tõi.
            Aga vandenõuteoreetikutega ongi raske vaielda - kui ikka keegi on pähe võtnud, et Laar laskis Estonia põhja, et oma relvavedu varjata, nagu Tujurikkuja klipis, siis kainete argumentidega pole peale hakata midagi.
            Okei, selles osas ma pean tunnistama, et kasvõi selle Herald Of Free Enterprise juhtumiga täpselt kursis pole ja hetkel pole tõesti ei aega ega viitsimist sellega kurssi viia, kui kiirelt see põhja läks, siis võivad olla nimetet raamatu andmed kallutatud.

            Väita, et laev oli hooldamata võtsin ühest eelnevast postitusest.

            See kas ta tohib ulgumerel sõita või mitte, ei pane teda ju kohe maagiliselt kiiresti põhja vajuma.

            Eem... ja kui oleks õige, et ametlikku uurimist vassiti ja edasist uurimist takistati, siis kuidas saab üldse mingi individuaalne uurimine mingeid ametlikke tulemusi kaasa tuua ?

            Üldiselt ma pole kõige suurem vandenõuteoreetik ja samuti ei ole ma mitte kusagil väitnud, et Laar laeva põhja lasi. Ma ütlesin, et tema maine on kaalul, sest (kui mu mälu mind ei peta siis) varasematel reisidel oli relvavedu suisa dokumenteeritud. Poliitik ei pea isegi otseselt asjaga seotud olema (kui tegemist on nii suure õnnetusega), et tema karjäär kiirelt potist alla lasta.

            Ja muideks sellepärast ma ju küsisingi, et mis faktidele see arvamus põhineb, et siis näha, kas tuleb mingisuguseid vettpidavaid argumente või mitte. Et ei oleks selline jutt siin, et üks pool üritab selgitada ja teised niisama naeravad. Minu jaoks on (lisaks sellele, et kuidas kurat ta NII KIIRESTI sai põhja minna) üheks suurimaks küsimuseks see, et kui kõik on "fair and square", siis miks nii hirmsasti on vaja seda uurimist takistada? Selline talupoeglik loogika ütleb, et varjata on mõtet ainult siis kui midagi varjata on.

            Kommentaar


              #51
              Algselt postitas Gallacher Vaata postitust
              Esimesele küsimusele vastates - Herald Of Free Enterprise näiteks. Aga näiteid võib tuua veel palju. Filipiinid, Indoneesia, Aafrika rannik...
              Ma ei tea, kust sa võtad selle, et laev oli hooldamata. Küsimus on pigem selles (ja see on ka tõestatud), et sellist tüüpi laev poleks tohtinud ulgumerel sõita.
              Küll ei ole tõestatud aga see, et Rabbe ekspeditsioon laevalt sinu kinnitatud tõendid välja tõi.
              Aga vandenõuteoreetikutega ongi raske vaielda - kui ikka keegi on pähe võtnud, et Laar laskis Estonia põhja, et oma relvavedu varjata, nagu Tujurikkuja klipis, siis kainete argumentidega pole peale hakata midagi.
              Algselt postitas rainis007 Vaata postitust


              Okei, selles osas ma pean tunnistama, et kasvõi selle Herald Of Free Enterprise juhtumiga täpselt kursis pole ja hetkel pole tõesti ei aega ega viitsimist sellega kurssi viia, kui kiirelt see põhja läks, siis võivad olla nimetet raamatu andmed kallutatud.

              Väita, et laev oli hooldamata võtsin ühest eelnevast postitusest.

              See kas ta tohib ulgumerel sõita või mitte, ei pane teda ju kohe maagiliselt kiiresti põhja vajuma.

              Eem... ja kui oleks õige, et ametlikku uurimist vassiti ja edasist uurimist takistati, siis kuidas saab üldse mingi individuaalne uurimine mingeid ametlikke tulemusi kaasa tuua ?


              "Estonia" sõsarlaev oli "Diana II" ja sellega juhtunust võid lugeda samalt lingilt, mille ülal postitasin.



              Väike tsitaat:
              Estonia sõsarlaev Diana II sõitis tollal veel võõra lipu all, kuid õnnetust ei tee see asjaolu vähem oluliseks.

              Diana II-l murdusid tormilainetuses visiirikonstruktsiooni lukud, visiir hakkas laevaninas kolksuma ja oli oht, et kukub üldse eest.

              Kuid Diana II kapten vähendas koheselt kiirust ning laev jõudis õnnelikult sadamasse.

              Visiiri vigastused olid peaaegu sajaprotsendiliselt identsed Estonia arvatavalt hukutanud vigastustega.

              See, mis juhtus sõsarlaevaga "unustati" üsna kiiresti, mistõttu jäi asi kontrollimata (ja parandamata) meie riigi nime kandval laeval.
              Kadunud Erich Moik'le maksis selle meeldetuletamine ja oma arvamuse liigne avalikustamine töökoha selle tööandja juures.
              May the Violet flag flutter in the wind on all fields of challenge and valour, a vivid hope is our solace, we have eleven athletes and one heart. Go, Fiorentina, we want you to be the queen of all teams, go, Fiorentina, fight with bravery and prowess everywhere! In any hour of dismay and victory, remember you're the history of football!

              Kommentaar

              Working...
              X