Märtsikuu lõpuks esitavad klubid oma majandusaasta aruanded (peaks olema liidu-poolne kohustus esitada selleks ajaks seoses litsenseerimisega) ning esimesena vaatasin Transi oma.
Pikema ajalooga ei hakanud numbreid panema, aga kui ka varasemaid vaadata, siis Burdakov on üldiselt majandanud ettevaatlikult ning aasta lõpuks on kontol vähemalt üle poole järgmise hooaja eelarvest olemas. Viimasel paaril aastal tundub aga olukord hakkavat veidi keerulisemaks minema. Viimased kaks aastat on lõpetatud üle 100 tuhande miinuses ning ka 2020 number on veidi petlik, sest 150 tuhat eurot mängijaõiguste müügi eest saada ei ole kindlasti jätkusuutlik tegevus (nagu ka järgmised kaks aastat on näidanud). Ilma selleta olnuks kasum null.
Kuna tulusid ei ole suudetud sisuliselt kasvatada (va liikmemaksud ehk trennitasud ja mõni erandlik üleminekutasu), siis kasvavate palkade raames ei ole kindlasti neil lihtne. Palgad on selgelt kõige suurema osakaaluga kulu ja moodustab üle 70% kõikidest kuludest.
Aga kust nad tulusid üldse kasvatada saaks? Esiteks, liikmemakse ehk trennitasusid ei saa ka piiramatult tõsta, et profimeeskonda ülal pidada. Paistab, et neid niigi tõstetud juba. Teiseks, annetused ja toetused (st EJL, kohalik omavalitsus, UEFA) on ka pigem paigas ja peaks olema väga osav lobistaja, et kuidagi midagi rohkem välja rääkida. Linn pigem soovib vähendada, EJL solidaarsusmehhanism on paigas ja UEFA-t vaevalt lobistama hakatakse kuigi äkki suudetakse mingile projektile seal ennast juurde saada veel.
Kõige rohkem klubi endi kätes on tulu ettevõtlusest ehk reklaamitulu, piletitulu ja fänniatribuutika müük, aga see on viimased kolm aastat seisnud paigal. Samuti moodustab see praegu nii väikse osa kogutuludest (ca 10-20%) ehk klubi finantsseisu parandamiseks peaks see tõusma pigem 2-3 korda. Kui oma tulu suudetakse tõsta 20%, siis see lisanduv ca 13 tuhat (67 tuhat eurot x 20%) ei muuda tervikpildis liiga palju. Samas pole ka ilmselgelt reaalne, et järgmine aasta suudetaks sponsoritelt saada topeltsumma kätte. Isegi see 20% kasvu oleks väga hea tulemus ma pakun.
Meenutuseks veel nii palju, et 2018 ja 2019 osaleti ka Euroopas, mistõttu tekitati sealt endale mitmeks aastaks korralik puhver nagu raha kontol näitab. 2020 oli ka okei veel tänu mängijaõiguste müügile, aga sealt edasi on iga aasta ca 100 tuhat miinust ning pakun, et 2023 ei saa olema teistmoodi.
Kui eeldada, et tänavu ka Euroopasse ei pääseta ja mingeid olulisi muutusi tuludes-kuludes ei tule, siis tänavuse hooaja lõpuks on ilmselt raha alles jälle 100 tuhat vähem ehk puhvriks jääbki ca 100 tuhat. See tähendab, et 2024 hooajal võib juba tekkida küsimusi, kas praeguse kulubaasiga on võimalik jätkata või peab veel odavamaid leegionäre hakkama otsima.
Kas perekond Burdakov läbi Narva Auto või Igor Sumarok (samuti MTÜ liige ja juhatuse liige) võiksid oma ettevõtluse kaudu rohkem klubi toetada, kui raskemaks läheb? Väga põhjalikku uurimist ei teinud, aga esmapilgul ei tundunud, et oleks sellist rahamasinat kummalgi, mis võiks rahastada klubi tegevust arvestataval määral. Narva Auto (st perekond Burdakovi transpordiäri) 2022 aruannet veel pole, aga 2021 suudeti vähemalt nulli tagasi jõuda. Enne seda oldi mitu aastat kahjumis.
Kui Trans peaks siiski tänavu karika võitma ja Euroopasse pääsema, siis arvatavasti 1-2 aastat on jälle okei, aga pikaajaliselt ei ole see ilmselt jätkusuutlik lahendus klubi rahastamisele.
2020 | 2021 | 2022 | |
Liikmetelt saadud tasud | 28 733 | 56 015 | 86 651 |
Annetused ja toetused | 341 628 | 349 940 | 345 375 |
Tulu ettevõtlusest | 65 313 | 71 924 | 67 422 |
Mängijaõiguste müük | 150 000 | 35 000 | |
Tulud | 585 674 | 477 879 | 534 448 |
Tegevuskulud | -123 968 | -118 794 | -168 647 |
Tööjõukulud | -298 863 | -450 889 | -498 238 |
Muud kulud | -3 834 | -8 425 | |
Kulud | -426 665 | -578 108 | -666 885 |
KASUM | 159 009 | -100 229 | -132 437 |
Raha kontol | 465 546 | 350 267 | 207 155 |
Pikema ajalooga ei hakanud numbreid panema, aga kui ka varasemaid vaadata, siis Burdakov on üldiselt majandanud ettevaatlikult ning aasta lõpuks on kontol vähemalt üle poole järgmise hooaja eelarvest olemas. Viimasel paaril aastal tundub aga olukord hakkavat veidi keerulisemaks minema. Viimased kaks aastat on lõpetatud üle 100 tuhande miinuses ning ka 2020 number on veidi petlik, sest 150 tuhat eurot mängijaõiguste müügi eest saada ei ole kindlasti jätkusuutlik tegevus (nagu ka järgmised kaks aastat on näidanud). Ilma selleta olnuks kasum null.
Kuna tulusid ei ole suudetud sisuliselt kasvatada (va liikmemaksud ehk trennitasud ja mõni erandlik üleminekutasu), siis kasvavate palkade raames ei ole kindlasti neil lihtne. Palgad on selgelt kõige suurema osakaaluga kulu ja moodustab üle 70% kõikidest kuludest.
Aga kust nad tulusid üldse kasvatada saaks? Esiteks, liikmemakse ehk trennitasusid ei saa ka piiramatult tõsta, et profimeeskonda ülal pidada. Paistab, et neid niigi tõstetud juba. Teiseks, annetused ja toetused (st EJL, kohalik omavalitsus, UEFA) on ka pigem paigas ja peaks olema väga osav lobistaja, et kuidagi midagi rohkem välja rääkida. Linn pigem soovib vähendada, EJL solidaarsusmehhanism on paigas ja UEFA-t vaevalt lobistama hakatakse kuigi äkki suudetakse mingile projektile seal ennast juurde saada veel.
Kõige rohkem klubi endi kätes on tulu ettevõtlusest ehk reklaamitulu, piletitulu ja fänniatribuutika müük, aga see on viimased kolm aastat seisnud paigal. Samuti moodustab see praegu nii väikse osa kogutuludest (ca 10-20%) ehk klubi finantsseisu parandamiseks peaks see tõusma pigem 2-3 korda. Kui oma tulu suudetakse tõsta 20%, siis see lisanduv ca 13 tuhat (67 tuhat eurot x 20%) ei muuda tervikpildis liiga palju. Samas pole ka ilmselgelt reaalne, et järgmine aasta suudetaks sponsoritelt saada topeltsumma kätte. Isegi see 20% kasvu oleks väga hea tulemus ma pakun.
Meenutuseks veel nii palju, et 2018 ja 2019 osaleti ka Euroopas, mistõttu tekitati sealt endale mitmeks aastaks korralik puhver nagu raha kontol näitab. 2020 oli ka okei veel tänu mängijaõiguste müügile, aga sealt edasi on iga aasta ca 100 tuhat miinust ning pakun, et 2023 ei saa olema teistmoodi.
Kui eeldada, et tänavu ka Euroopasse ei pääseta ja mingeid olulisi muutusi tuludes-kuludes ei tule, siis tänavuse hooaja lõpuks on ilmselt raha alles jälle 100 tuhat vähem ehk puhvriks jääbki ca 100 tuhat. See tähendab, et 2024 hooajal võib juba tekkida küsimusi, kas praeguse kulubaasiga on võimalik jätkata või peab veel odavamaid leegionäre hakkama otsima.
Kas perekond Burdakov läbi Narva Auto või Igor Sumarok (samuti MTÜ liige ja juhatuse liige) võiksid oma ettevõtluse kaudu rohkem klubi toetada, kui raskemaks läheb? Väga põhjalikku uurimist ei teinud, aga esmapilgul ei tundunud, et oleks sellist rahamasinat kummalgi, mis võiks rahastada klubi tegevust arvestataval määral. Narva Auto (st perekond Burdakovi transpordiäri) 2022 aruannet veel pole, aga 2021 suudeti vähemalt nulli tagasi jõuda. Enne seda oldi mitu aastat kahjumis.
Kui Trans peaks siiski tänavu karika võitma ja Euroopasse pääsema, siis arvatavasti 1-2 aastat on jälle okei, aga pikaajaliselt ei ole see ilmselt jätkusuutlik lahendus klubi rahastamisele.
Kommentaar