Vivatbet

Collapse

320x50 ülemine bänner

Collapse

Teadaanne

Collapse
No announcement yet.

Publiku juurdekasv Eestikatel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Kustuta kõik
new posts

    Ma olen ise sel aastal käinud varasemast kõvasti rohkem staadionil, sest poiss on 10 ja talle pakub see jalkavärk nüüd huvi. Ta ise jalkatrennis ei käi, aga kummalisel kombel on tal tänu sellele aega ka jalkat vaatamas käia. Nagu räägivad jalkatrennis käijate lapsevanemad, siis on nädalavahetused endal mänge täis, jalkat niigi palju ja vaatamine ei paku huvi. See ilmselt arusaadav.

    Aga minusugust jalkafänni ilmselt tarbimisharjumustega ei mõjuta, ma ei tulegi kodust diivanist vabatahtlikult staadionile, sest ilm on nagu on ja kui tuleb tuju, siis pole tihtilugu mängu. Aga lastega peaks ju variant olema?

    Mis on siiani väga hästi toiminud. See koondise avatud treening ja hilisem autogrammide jagamine (mängijakaart liidu poolt). Need vennad, kellelt poiss autogrammi said, need on talle tuttavad. Klubimängude puhul on veidi probleem, et koondislasi mängib vähe ja mängijaid ta ei tea. Kas jalkakaarte on võimalik Eestis teha? Tšehhis näiteks oli, maksis tegelikult päris soolaselt, aga kuna on lahedad ja siis saab nendega tegeledes laps mõne näo tuttavamaks. Kas ei tasuks kindlasti ära või sort of tasuks?

    Kas staadionil peaks olema mingile noorele lapsele (ma ei mõtle pallimere stiilis asja) välja mõelda mingeid mänge-võistlusi? Noh, et ennusta skoor ära, võid võtta mingi särgi või pildistamise väravalööjaga või mis iganes. 40aastase jaoks pole näiteks Kalevi keskkaitsja staar, aga kümneaastasele, kui ta temaga pildile saab, seda on. Tõenäosus, et ta tahab seda venda veel mängimas näha, on samuti ju? Aga kas ennustada üldse lapsed tohivad? Kui ei, siis võib miskit muud teha. Floral oli mingi "joonista enda lemmikmängija", aga kui noor ei tea veel mängijaidki, siis on veidi keeruline. Kas mingi meet and greet koos klubi poolt mängija fotoga, millele autogramm küsida, oleks variant? Miskit sarnast Flora nagu tegi, aga kuna oli külm, siis lõpuni ei jäänud. Teised ka teevad? Mingi enne mängu tuur "külasta meeskonda riietusruumis" või tee ühispilt mängijaga X? Oleks ka variant?

    Aga, noh, ilmselt tehakse ka neist suurt osa või on proovitud. Mingi seikluspark võidab valikus jalkamängu ilmselt üheksal juhul kümnest.

    Kommentaar


      Lapsed lasteks, lapsevanemad reeglina toob staadionile meil Eestis laps. Kuniks ta mängib tuleb ka lapsevanem, kui laps/nooruk lõpetab kaob lapsevanem. See on meie probleem. Ei toimi isalt pojale, nagu vutiriikides. Selleks, et see toimima hakkaks, on vaja sihtida Liidul ning klubidel sihtgruppi 16- ca 30 vanuseid huvilisi, neid peibutada staadionitele ja veel tähtsam, et nad ka staadionitele jääksid. Praegune, igavikult kestev tüütav liigasüsteem, infra ja mängude algusajad/päevad seda ei toeta.

      Kommentaar


        Minu loogika ütleb, et kõik peaks algama klubist endast ju - Esinduse mängul peaks nii palju kõikvõimalikke lastegruppe olema kui võimalik, kui on esinduse kodumäng ja lastel endal pole mängu samal kellajal, siis miks ei ole tribüün kaetud nendega + nende peredega? + siis juba kõikvõimalikud kohalikud fännid ja alles siis laiem auditoorium.

        Ja miks meil kardetakse neid niiöelda "under the lights" mänge, nädalavahetusel eelkõige peaks praegusel aastajal see 21.30 laadne aeg olema suht ideaalne. Saab korraldada asju mis võibolla täis "valguses" poleks nii effeksed jne.

        + SOTSIAALMEEDIA. Ma vist jälgin kõiki meie Premmi klubisid ja noh igav on ja eelkõige "noortele" suunatud sisu on pmst null.

        Kommentaar


          Lastegrupid 21:30 algaval mängul?

          Kommentaar


            Mina pean süüdlaseks ikkagist välismaa liigade vaatamist sest kui lähen kohalikku liigat vaatama siis kõik tundub kuidagi jube aeglane ja palli pusimine, 16’s kastis tehakse 5+ söötu/puudet, mis mujal liigades on võimatu.. No ei kutsu vaatama..

            Kommentaar


              Algselt postitas Ramm Vaata postitust
              Mina pean süüdlaseks ikkagist välismaa liigade vaatamist sest kui lähen kohalikku liigat vaatama siis kõik tundub kuidagi jube aeglane ja palli pusimine, 16’s kastis tehakse 5+ söötu/puudet, mis mujal liigades on võimatu.. No ei kutsu vaatama..
              Kihvt on vaadata vutituriste, kel jumala savi mis tasemega mängitakse. Elatakse tihti kaasa täiega.Tribüünidele jäävad need, kel tähtsam mänguklassist on emotsioon, sotsiaalne suhtlemine, jne. ka meelelahutus Jalgpall ei ole ainult tehnikast, taktikast koosnev saavutussport.

              Kommentaar


                Algselt postitas kesa Vaata postitust

                Kihvt on vaadata vutituriste, kel jumala savi mis tasemega mängitakse. Elatakse tihti kaasa täiega.Tribüüniidele jäävad need, kel tähtsam mänguklassist on emotsioon, sotsiaalne suhtlemine, jne. ka meelelahutus Jalgpall ei ole ainult tehnikast, taktikast koosnev sport.
                Ma olen ka käinud välismaal vaatamas, kus see on nagu elamus, kuna võõras koht jne. Aga selleks, et regulaarselt tagasi tuleks, peaks seal ikka midagi muud ka olema, kui see ühekordne eksootika. Kui Merkuur hakkas Tartus mängima meistriliigat, siis ronisime ka Malagariga lumevallile ja vaatasime Merkuur vs. Alutaguse mängu. Noh, et see oli eksootika ja ootamatu. Aga nüüd elasin ma pmst 10 aastat kilomeetri kaugusel Alekokist, statkale saaksin tasuta jne, aga nagu igasugu muud asjad on põnevamad või ees jne.

                Kommentaar


                  Algselt postitas Mõnuagent 007 Vaata postitust

                  Ma olen ka käinud välismaal vaatamas, kus see on nagu elamus, kuna võõras koht jne. Aga selleks, et regulaarselt tagasi tuleks, peaks seal ikka midagi muud ka olema, kui see ühekordne eksootika. Kui Merkuur hakkas Tartus mängima meistriliigat, siis ronisime ka Malagariga lumevallile ja vaatasime Merkuur vs. Alutaguse mängu. Noh, et see oli eksootika ja ootamatu. Aga nüüd elasin ma pmst 10 aastat kilomeetri kaugusel Alekokist, statkale saaksin tasuta jne, aga nagu igasugu muud asjad on põnevamad või ees jne.
                  Sa võid ju Alekokkist kiltsa kaugusel elada, aga kas need klubid kes seal mängivad sind kõnetavad? Mina oma asukoha poolest peaksin toetama Nõmme United'it, sest staadion 500m minust, aga ei kõneta. Kalju fänne käib igale mängule Mähelt ja Kadriorust, kuigi lähimad klubid hoopis teised.

                  Kommentaar


                    Algselt postitas JuriM Vaata postitust

                    Suvi ju, see prime time! Reede ka Laup võiks ka 21.30 mängud olla.
                    Mis prime time? Meil on kella 2200 mängud ainult selle pärast tavapärased, et lääne-euroopa saaks normaalsel ajal mängu jälgida.
                    BVB - Vaprus

                    Kommentaar


                      Algselt postitas rallikas Vaata postitust

                      Sa võid ju Alekokkist kiltsa kaugusel elada, aga kas need klubid kes seal mängivad sind kõnetavad? Mina oma asukoha poolest peaksin toetama Nõmme United'it, sest staadion 500m minust, aga ei kõneta. Kalju fänne käib igale mängule Mähelt ja Kadriorust, kuigi lähimad klubid hoopis teised.
                      Floral ilmselt oleks kõige loogilisem, et KTM ja muud asjad maha, lased teised klubid välismaalasi täis ja siis brändid end "puhta Eesti klubina". Aga, noh, poliitiliselt oleks see muidugi huvitav kombo.

                      Viskasin chat-gpt-sse. Ilusad asjad kõik, aga, noh, pallikotid on ilmselt lihtsam viis.

                      Väga hea ja kompleksne küsimus. Eesti jalgpalli publikuarvu tõstmine on olnud püsiv väljakutse, eriti arvestades väikest rahvaarvu, tugevat globaalset konkurentsi meelelahutuse vallas ning ajaloolisi eripärasid. Ometi on mitmes riigis ja klubides õnnestunud kasvatada publikut isegi keerulistes oludes, kus jalgpall pole olnud esmane spordiala või kultuuriline kese.
                      Klubid, kellel on õnnestunud publiku kasvu saavutada keerulistes oludes

                      1. St. Pauli (Saksamaa, 2. Bundesliga)
                      • Ei ole Saksamaa tippklubi, aga suudab pidevalt täita oma staadioni (~30 000).
                      • Tegurid:
                        • Selge identiteet (vasakpoolsus, vastandumine korporatiivsele jalgpallile).
                        • Kultuuriline liikumine, mitte ainult sport.
                        • Fännikultuuri kasvatamine, isegi fännitoodete kaudu.
                      2. Bohemians Dublin (Iirimaa)
                      • Traditsiooniline, ent keskpäraste sportlike tulemustega klubi.
                      • Tegurid:
                        • Tugev kogukonnatöö (koolid, sotsiaalsed projektid).
                        • Visuaalne esteetika ja noortele atraktiivne turundus.
                        • Kohalikku identiteeti toetav tegevus.
                      3. Brentford (UK, enne Premier League'i)
                      • Aastaid oli väikse publikuga klubi, kuni tegi süsteemse uuenduse.
                      • Tegurid:
                        • Andmepõhine juhtimine ja tark rahakasutus.
                        • Väikse kogukonna kaasamine ja mängupäeva elamuse arendamine.
                        • Vähem staadionil, rohkem sotsiaalmeedias: pidev kohalolek.

                      ✅ Strateegiad, mis on töötanud (ka väikestes või mittejalgpalliriikides)

                      1. Kogukonnakeskne tegevus
                      • Mitte ainult mängupäev, vaid kohalolu linnaosas, koolides, üritustel.
                      • Klubid toimivad nagu kultuuriklubid, mitte pelgalt spordiklubid.
                      2. Personaalsus ja identiteet
                      • Klubi peab "ütlema midagi" – näiteks Nõmme Kalju ja nende "show" või Tallinna Kalevi kogukonnale orienteeritud bränding.
                      • Noored ei taha olla osa anonüümsest klubist – nad tahavad kuuluda liikumisse.
                      3. Järjepidevus sotsiaalmeedias
                      • Mitte ainult reklaam, vaid päris sisu (mängijate elu, inside look, meemid).
                      • Erinevad platvormid erinevale sihtgrupile: TikTok noortele, Instagram visuaalseks brändiks.
                      4. Odavad, mugavad ja tähenduslikud mängupäevad
                      • Eestis on sageli publikuhind madal, aga elamus pole piisav.
                      • Publiku elamuse "paketistamine": toidutänavad, muusika, pereala, mängud.
                      5. Partnerlussuhted kohalike organisatsioonidega
                      • Näiteks jalgpallikoolid, noortekeskused, isegi kultuuriasutused.
                      • Eesti oludes oluline, et tekiks põhjendus tulla mängule ka ilma tugeva jalgpalli huvita.

                      Mida saaks Eestis teha?
                      1. Linna/linnaosa-põhine strateegia
                        • Tallinnas võiks igal klubil olla oma "territoorium" ja seal olla nähtav: tänavapilt, koolid, kohvikud.
                        • Näiteks: Kalev → Kesklinn ja noor loominguline Tallinn; Legion → Lasnamäe vene kogukond.
                      2. Partnerlus kultuurivaldkonnaga
                        • Näitused, muusikakoostööd, pop-up üritused. Näiteks koostöö festivalidega (Tallinn Music Week, PÖFF jne).
                      3. Fännikultuuri toetamine, mitte pelgalt korraldamine
                        • Laske fännidel ise teha trumme, koreosid, podcaste. Toetage neid materiaalselt, aga mitte tsentraliseeritult.
                      4. Brändingu ja visuaalse esteetika uuendamine
                        • Väga paljud Eesti klubid näevad välja nagu 2000ndate keskkooliturniirid.
                        • Välimus loeb noorte jaoks tohutult: logo, sotsiaalmeedia, riietus.
                      5. Töötamine selgelt määratletud sihtrühmaga
                        • Ei saa olla “kõigile”. Tuleb valida: kas noored? pered? kohalik kogukond? ettevõtjad?

                      Näited Eestis juba tehtud katsetustest:
                      • Paide Linnameeskond on teinud tugevat tööd kogukonna ja brändinguga. Samas on geograafiliselt piiratud.
                      • Tallinna Kalev on püüdnud positsioneeruda liberaalse ja noortepärase klubina.
                      • Nõmme Kalju kasutas varem šokiväärtust ja show-elementi (nt lava staadionil).
                      • Tartu Tammeka on tugevalt kohaliku kogukonna peal väljas, kuid publikunumbrid ei ole hüppeliselt tõusnud.

                      Kokkuvõtteks:


                      Eestis ei ole vaja kopeerida suuri jalgpallikultuure, vaid ehitada midagi, mis kõnetab kohalikku inimest täna. See tähendab:
                      • Tuleb olla rohkem kultuur ja vähem sport.
                      • Tuleb valida sihtgrupp ja rääkida selle keeles.
                      • Tuleb luua identiteet, mis ütleb midagi enamat kui “tule ja toeta meid”.

                      Kui soovid, saan koostada konkreetse tegevusplaani nt Tallinna klubi jaoks või analüüsida mõne olemasoleva klubi brändi ja turunduse tugevusi/nõrkusi. Kas huvitab?

                      Kommentaar


                        Teisest küljest, mõned mälestused.
                        .
                        Regionalliga ,Viktoria Berliin, väikekodanliku eramajadega Berliini äärelinna klubi.
                        Künklik murustaadion, ajast arust tribüüniga, Publik, enamus vanem kohalik seltskond kogunenud juba tunnike varem staadionile, grillil särisevad vorstid, seakael, küpsetajateks paar vanemat daami.
                        Õlu odav, saab ka kangemat napsu , klubihoone kõrval avatud baar.
                        Fännitoodete lett, kus ka müügis klubi välgumihkel.ja muu pudi padi.
                        Paarkümmend aktiivset fänni , vastaseks mingi Ida-saksa külaklubi, 30 hullunud, õllest ületarbinud ultrat. Mürgel missugune. Mängivad jõulised kaikad.
                        Publikut sellel mängul ca 450, keskmine ca 800 muidu parimatel päevadel 2500, DFB pokaalil suurklubide vastu 5000

                        Bremeni äärelinna mingi Landesliga pisiklubi (nime ei mäleta) mänguvabal päeval. Klubi putka koos vabaõhuterrassiga. kus paar meest sumisevad. mänguvabal päeval avatud. Lahke mees pakub klubi fännistaffi ja müüb poolmuidu spetsiaalset klubi õlut. Pisike murustaadion, tribüünid kahel pool staadionit, ühel pool katusega, korralik seisutribüün

                        Osnabrück 3. liiga. Ca 2 tund enne mängu mitmed sajad fännid aegsasti kohal, autolavka, väike õlu+ hotdog combo 2.50 eur (tänapäeval ehk 3.50). Lisaks klubi ametlikule fännistaffile müüb Ultrapood oma staffi, Õlu, vorst, mega õhkkond.

                        Kommentaar


                          Selle loogika järgi oleks kuskil Baltikumis surebet teha tugevalt Ukraina juurtega klubi. Umbes nagu need Rootsi madalamate liigade etnilise taustaga klubid, aga veidi suurema eelarvega. Publik tuleks Ukraina põgenike hulgast+kohalikud russofoobid+mingi kogus turiste, kes tahaks lihtsalt melust osa saada. Kõige raskem oleks ilmselt seda projekti kuidagi mõistlikult ohjes hoida, et kohalikud venelased ei võtaks asja isiklikult kui ''kes ei hüppa on moskal'' või midagi taolist nende meeskonna vastu käima tõmmatakse

                          Kommentaar


                            Algselt postitas kesa Vaata postitust
                            Teisest küljest, mõned mälestused.
                            .
                            Regionalliga ,Viktoria Berliin, väikekodanliku eramajadega Berliini äärelinna klubi.
                            Künklik murustaadion, ajast arust tribüüniga, Publik, enamus vanem kohalik seltskond kogunenud juba tunnike varem staadionile, grillil särisevad vorstid, seakael, küpsetajateks paar vanemat daami.
                            Õlu odav, saab ka kangemat napsu , klubihoone kõrval avatud baar.
                            Fännitoodete lett, kus ka müügis klubi välgumihkel.ja muu pudi padi.
                            Paarkümmend aktiivset fänni , vastaseks mingi Ida-saksa külaklubi, 30 hullunud, õllest ületarbinud ultrat. Mürgel missugune. Mängivad jõulised kaikad.
                            Publikut sellel mängul ca 450, keskmine ca 800 muidu parimatel päevadel 2500, DFB pokaalil suurklubide vastu 5000

                            Bremeni äärelinna mingi Landesliga pisiklubi (nime ei mäleta) mänguvabal päeval. Klubi putka koos vabaõhuterrassiga. kus paar meest sumisevad. mänguvabal päeval avatud. Lahke mees pakub klubi fännistaffi ja müüb poolmuidu spetsiaalset klubi õlut. Pisike murustaadion, tribüünid kahel pool staadionit, ühel pool katusega, korralik seisutribüün

                            Osnabrück 3. liiga. Ca 2 tund enne mängu mitmed sajad fännid aegsasti kohal, autolavka, väike õlu+ hotdog combo 2.50 eur (tänapäeval ehk 3.50). Lisaks klubi ametlikule fännistaffile müüb Ultrapood oma staffi, Õlu, vorst, mega õhkkond.
                            Berlin on hiiglaslik linn, kus on kõrgemal tasemel umbes kaks klubi. Pakun, et seal hakkasid osad fännid käima, kui vutti ei näinud päev otsa eri kanalitelt, seetõttu on seal järjepidevus, mitte kangem naps ja särisevad vorstid, mis inimesi toovad. Et pigem on enne inimesed ja siis tulevad vorstid juurde. Viktoria Berliin on wikipedia järgi kõige suurema rohujuuretasandiga jalgpalliklubi Saksamaal (65 klubi eri tasanditel-vanustes). Selle pealt annab selline mitusada fänni kokku saada ja seda tehakse fännide endi poolt. Aga, taas, see on ajalooga klubi. Ilmselt olid seal juba ajalooliselt kriitiline mass fänne ja siis tulid igasugu müügid ja asjad juurde.

                            Kui meil hakkaks mingi jalkaklubi pakkuma grilli, mürglit jne, siis selleks oleks vaja ilmselt klubiga seotud ärimeest, kes on nõus panustama enda grilliga (papa teeks vast ära, aga paljud teised?)

                            Osnabrück on samamoodi ju ajalooga klubi, kus fännidel on see juba elustiili osa. See elustiil kandub tihti põlvest põlve ja selle juurde tulevad siis juhufännid. Ehk see loogika on veidi teistpidi seal. Meil hakati tegema klubi suhtkoht nullist, traditsioone polnud, fänne polnud, oli lihtsalt jalgpall. Sellele kunstlikult hakata mingit fännikultuuri juurde tegema eeldab väga võimsat investeerimisvõimekust klubi omanikult. Leiad partnereid, kes on nõus miinusega toimima jne. Nõmme vist algul tegi seda hästi hoogsalt, aga neil sai ka kas raha või jaks mingi hetk otsa. Seda on Eestis mõnel korral tehtud, et jaotatakse tasuta pileteid, luuakse mingi toidutänav jne, aga seda kogu hooaja pealt teha tagurpidi ehk lood tingimused ja siis loodad, et inimesed tulevad, on veidi T1 valu loogika. Kaubanduskeskus tehti kohta, kus inimesed ei käinud ja sa pead ikka sitaks miinust sisse võtma, et seda harjumust tekitada.

                            Kommentaar


                              Algselt postitas nonoh Vaata postitust
                              Lastegrupid 21:30 algaval mängul?
                              Said ju aru küll, et need olid kaks erinevat mõttet. Ma lihtsalt üritan midagi pakkuda, Juuli pmst ainus kuu kus saaks hiliseid mänge teha ja mõttega, et võimalikult paljud puhkusel ja koolid pausil jne. Pluss natukene seda "välismaa" asja kui päriselt mingit valgusshowd korraldada + äkki kunagi saabuvad ka need +25 ilmad jälle, et saab päikeseloojangut staadionil t - särgi väel nautida.

                              Näiteks ma olen enamuse Juulit ise oma maakodus ja tahan kindlasti minna Pärnu Rannastaadionile kui Paide seal Euromänge mängib.

                              Kommentaar


                                Kõik õige
                                aga odav vorst, õlu jm. pudin-padin, pluss õiged mänguajad, päevad, atraktiivne liigasüsteem, on aga see minimaalne, mis aitaks ehk juba mängule meelitatud publikut alles hoida. See on meie suurim probleem. Loobujad.
                                Oma 20+ aasta jooksul, mil olen liigamänge tribüünilt jälginud, on meie staadionitelt liigamängudelt läbi voolanud kümneid tuhandeid. Kus nad on? Miks nad kaovad.
                                Otsatribüünilt olen täheldanud, et keskmine on ca 2-3 hooaega, mis vastu peetakse. Kui tullakse tribüünile sõpruskonnaga, siis kaotakse kui loobub sõpruskonna eestvedaja, jäävad üksikud kui tullakse üksinda, siis sõltub, kas sulanduakse klubifännide seltskonda. Kui tullakse lapsevanemana, siis reeglina, mõnede eranditega, loobutakse kui laps lõpetab trennis käimise või siirdub teise klubisse, koos lapsevanematega.

                                Kommentaar

                                Working...
                                X