Replying to Topic \'Markko Märtin\'
Nonii,täna,Eesti Autospordi aasta piduliku lõpetamisega koos tuli välja ka raamat RALLIAASTA 2003,koostatud Indrek Ilometsa poolt (rallivõhikule ei ütle nimi midagi,aga mees on juba kaua aega olnud üks põhilisi piltnike Eesti rallidel).Pole veel raamatusse tõsisemalt süvenenud,aga esmasel läbivaatamisel tundus päris hea.Kui keegi keegi tead sellist imapärast ralli ajakirjanikku,kui Martin Holmes\'i (ja tema tohutult headest ralli aasta lõpu raamatutest,kus on siis väga väga paljude rallide ülevaated ja üldse kõvasti kasuliku infot,ühesõnaga tõeline maiuspala rallisõbrale),siis see raamat on midagi taolist,loomulikult mitte sellise klassiga,aga esimese numbri kohta vägagi tegus.Varsti peaks ilmuma ka Rein Luige (samuti kauaaegne ralli-ajakirjanik,muu hulgas kirjutab artikleid Eesti rallidest Soome parimale motospordi ajakirjale Vauhtin Maailma)Eesti Ralli Entsüklopeedia,mida jään samuti huviga ootama.
peale vast ilmunud ja veel ilmuva raamatu tahaks teha juttu ka 2 Eesti hoogu koguvast autospordi alast:esiteks Moskvitš liiga.Alustati seda u tosina autoga ja nüüdsek on arv juba kohati ületanud 40,mis ise enesest kolasaalne arv.Ala ise nauditav: vanad \"künad\" lasevad täiega minna (nii palju kui neist välaj tuleb),pöörded põhjas,nalja kui palju
ja ala pole ohtlik ka,sest kiirused on väiksed ja ei võeta nii palju riske,erinevalt Rahvarallidest,kust võimsamatel autodel u 350hobujõudu.Vot see on selline ala,kuhu tuleks kiiresti mingid reegild peale panna.põhjus lihtne: ala pole enam selline pühapäeva sport,et okei,ajan auto välja ja lähen proovin ka,asi on tõsiseks läinud.kõikge võimasamas klassis teevad ilma kolm nime: Jaanus Murakas, Lembit Nõlvak ja Margus Remmak.Kahel esimesel istumise all Mitsubishi Lancer EVO7 ja Remmakul Subaru Impreza WRX.Need kolm autot on ikka väga julmad: Murakase autosse tehti programm,kus ühe nupule vajutusega saab muuta settingut asfaldilt kruusa omale ja vastupidi,kruusa settinguga kasutab auto muu hulgas võidusõidubensiini, (millel hinnaks 100KR/L!!!!!)mis annab u 15-25hp juurde.Remmaku Subarul on käigukast ümber ehitatud,manuaali pealt otseambumisele (ehk siis,kui käiku tahad vahetada,et pea sidurit vajutama,lihtsalt lajatad õige käigu sisse ja valma,nagu WRC\'del).Nõlvaku ümber ehitustest teadlik ei ole,kuid taln neid kindlasti on.Kõige suurem jama on turvalisusega,nii sõitjate, kui pealt vaatajate omadega.Kiirused on suured ja kui auto peaks laksu panema,siis pole ju \"tava autodes\" rallis kasutatavat puuri,mis sõitjaid kaitseks.Ka pealtvaatajate turvalisusega on jama,pole sellist turvat,nagu Eesti rallidel,inimesed on suvalt tee ääres ja kui õnnetus juhtub,siis on kuri karjas.Ja mõelda vaid,kui nüüd keegi peaks selle pärast surma saama,ega mingi ralli võõras lihtkodanik ei saa aru,et tegu rahvaralliga,tema teab aint Märtinit ja kogu moos.Selline intsident võib panna pitseri kogu Eesti autospordile.Aga loodame,et nii ei lähe ja et reegleid muudetaks.
Tubli oli see,kes läbi lugeda viitsis.Lund ja päikest!
Nonii,täna,Eesti Autospordi aasta piduliku lõpetamisega koos tuli välja ka raamat RALLIAASTA 2003,koostatud Indrek Ilometsa poolt (rallivõhikule ei ütle nimi midagi,aga mees on juba kaua aega olnud üks põhilisi piltnike Eesti rallidel).Pole veel raamatusse tõsisemalt süvenenud,aga esmasel läbivaatamisel tundus päris hea.Kui keegi keegi tead sellist imapärast ralli ajakirjanikku,kui Martin Holmes\'i (ja tema tohutult headest ralli aasta lõpu raamatutest,kus on siis väga väga paljude rallide ülevaated ja üldse kõvasti kasuliku infot,ühesõnaga tõeline maiuspala rallisõbrale),siis see raamat on midagi taolist,loomulikult mitte sellise klassiga,aga esimese numbri kohta vägagi tegus.Varsti peaks ilmuma ka Rein Luige (samuti kauaaegne ralli-ajakirjanik,muu hulgas kirjutab artikleid Eesti rallidest Soome parimale motospordi ajakirjale Vauhtin Maailma)Eesti Ralli Entsüklopeedia,mida jään samuti huviga ootama.
peale vast ilmunud ja veel ilmuva raamatu tahaks teha juttu ka 2 Eesti hoogu koguvast autospordi alast:esiteks Moskvitš liiga.Alustati seda u tosina autoga ja nüüdsek on arv juba kohati ületanud 40,mis ise enesest kolasaalne arv.Ala ise nauditav: vanad \"künad\" lasevad täiega minna (nii palju kui neist välaj tuleb),pöörded põhjas,nalja kui palju
ja ala pole ohtlik ka,sest kiirused on väiksed ja ei võeta nii palju riske,erinevalt Rahvarallidest,kust võimsamatel autodel u 350hobujõudu.Vot see on selline ala,kuhu tuleks kiiresti mingid reegild peale panna.põhjus lihtne: ala pole enam selline pühapäeva sport,et okei,ajan auto välja ja lähen proovin ka,asi on tõsiseks läinud.kõikge võimasamas klassis teevad ilma kolm nime: Jaanus Murakas, Lembit Nõlvak ja Margus Remmak.Kahel esimesel istumise all Mitsubishi Lancer EVO7 ja Remmakul Subaru Impreza WRX.Need kolm autot on ikka väga julmad: Murakase autosse tehti programm,kus ühe nupule vajutusega saab muuta settingut asfaldilt kruusa omale ja vastupidi,kruusa settinguga kasutab auto muu hulgas võidusõidubensiini, (millel hinnaks 100KR/L!!!!!)mis annab u 15-25hp juurde.Remmaku Subarul on käigukast ümber ehitatud,manuaali pealt otseambumisele (ehk siis,kui käiku tahad vahetada,et pea sidurit vajutama,lihtsalt lajatad õige käigu sisse ja valma,nagu WRC\'del).Nõlvaku ümber ehitustest teadlik ei ole,kuid taln neid kindlasti on.Kõige suurem jama on turvalisusega,nii sõitjate, kui pealt vaatajate omadega.Kiirused on suured ja kui auto peaks laksu panema,siis pole ju \"tava autodes\" rallis kasutatavat puuri,mis sõitjaid kaitseks.Ka pealtvaatajate turvalisusega on jama,pole sellist turvat,nagu Eesti rallidel,inimesed on suvalt tee ääres ja kui õnnetus juhtub,siis on kuri karjas.Ja mõelda vaid,kui nüüd keegi peaks selle pärast surma saama,ega mingi ralli võõras lihtkodanik ei saa aru,et tegu rahvaralliga,tema teab aint Märtinit ja kogu moos.Selline intsident võib panna pitseri kogu Eesti autospordile.Aga loodame,et nii ei lähe ja et reegleid muudetaks.Tubli oli see,kes läbi lugeda viitsis.Lund ja päikest!

n ta seal ennegi võistelnud (mitu korda,ei tea täpselt). eelmine aasta aga sõitis ta sama rallit Mitsubishi EVO VII\'ga.
Kommentaar