Kui see on sinu esimene külastus, siis palun tutvu korduma kippuvate küsimustega. Selleks, et teha postitusi, tuleb Sul end kasutajaks registreerida. Postitusi saad lugeda ka ilma registreerimata.
Täna anti järjekordne (kahjuks ka üsna igapäevane) väike vastus sinu naivistlikule lootusele, kus Audi A8-ga tegelane oskas autobussiga laupkokkupõrke organiseerida Tema kahjuks oli buss tugevam ja koolilaste õnneks õnnestus juhil ka suurem liiklusvahend tee peal hoida. Seda, et debiilikust kannataja räigelt kiirust ületas vist ei vaja erilist tõestamist.
lisan veel et mõlemal audis olnul oli turvavöö kinnitamata.
Inimesed - TRAKSID PEALE
Am Sonntag um 13.00 Uhr haben wir ein Weißwurst- Wettfressen mit der Bayern-Spitze. Da bin ich gut dabei. (Rainer Calmund)
Tead või arvad? Ei taha tingimata isiklikuks minna, lihtsalt tunnen huvi. Esialgu.
Ma lihtsalt ei kujuta ette, et selles kohas on võimalik normaalkiirusel (kuni 20 km/h üle lubatu, mis on seal 70 km/h) laupkokkupõrge organiseerida. Mulle tundub, et asi lihtsalt lendas nii kiiresti pilti, et vaene bussijuht ei jõudnud väga palju reageerida. Seal on sisuliselt 3 sõidurida, seega võimalusi lennukile ruumi teha oli küll.
May the Violet flag flutter in the wind on all fields of challenge and valour, a vivid hope is our solace, we have eleven athletes and one heart. Go, Fiorentina, we want you to be the queen of all teams, go, Fiorentina, fight with bravery and prowess everywhere! In any hour of dismay and victory, remember you're the history of football!
Muidugi on see võimalus olemas, antud juhul ilmselt ka suurem kui mõnel teise avarii puhul, aga see selleks. Minu point oli lihtsalt see, et ise asja juures olemata ei maksa kedagi rumalaks ega ebapädevaks juhiks tituleerida - iial ei tea sajaprotsendiliselt, mis tegelikult juhtuda võis. Ning igasuguse ette ja taha arvamise tuju võtab kahjuks tihti ära vaid see, kui midagi taolist juhtub kellegagi lähedastest. Sest siis on juba ükskõik, kes mida õigesti või valesti tegi või ei teinud... Natuke rohkem mõtlemist inimese sugulaste ja tuttavate peale süüdistavaid kommentaare kirjutades, muud midagi.
PS veelkord, nothing personal, Maarek, lihtsalt tundus olevat oluline mõte, mida ära öelda.
Täna anti järjekordne (kahjuks ka üsna igapäevane) väike vastus sinu naivistlikule lootusele, kus Audi A8-ga tegelane oskas autobussiga laupkokkupõrke organiseerida Tema kahjuks oli buss tugevam ja koolilaste õnneks õnnestus juhil ka suurem liiklusvahend tee peal hoida. Seda, et debiilikust kannataja räigelt kiirust ületas vist ei vaja erilist tõestamist.
Milline see vastus oli? Näen igapäevaselt nii liikluses kui ka statistikas, mis toimub. Seega ei ole see vähimalgi määral vastus minu lootustele. Igasuguste hoiakute ja käitumiste muutmine võtab väga palju aega. Enamasti võtab see aega aastakümneid. Põhjamaad on jõudnud tänasele tasemele peale 30 aastast eesmärgipärast ja põhjalikku tööd. See sisaldab nii koolitus kui ka kontrollisüsteemi toimimist. Ei tasu naiivselt loota, et me jõuaksime kultuurriikide hulka kiiremini. Oma osa meie liiklust mõjutavas käitumises on slaavi kultuuril. Mõistetavalt ei koguta statistikat rahvuste põhjal, kuid emotsionaalsetele hinnangutele tuginedes on üsna suur osa raskete liiklusõnnetuste põhjustamisega seotud inimestest erinevatel põhjustel just immigrandid.
Milline see vastus oli? Näen igapäevaselt nii liikluses kui ka statistikas, mis toimub. Seega ei ole see vähimalgi määral vastus minu lootustele. Igasuguste hoiakute ja käitumiste muutmine võtab väga palju aega. Enamasti võtab see aega aastakümneid. Põhjamaad on jõudnud tänasele tasemele peale 30 aastast eesmärgipärast ja põhjalikku tööd. See sisaldab nii koolitus kui ka kontrollisüsteemi toimimist. Ei tasu naiivselt loota, et me jõuaksime kultuurriikide hulka kiiremini. Oma osa meie liiklust mõjutavas käitumises on slaavi kultuuril. Mõistetavalt ei koguta statistikat rahvuste põhjal, kuid emotsionaalsetele hinnangutele tuginedes on üsna suur osa raskete liiklusõnnetuste põhjustamisega seotud inimestest erinevatel põhjustel just immigrandid.
kahjuks on jah nii et enamus tapmisi, rööve, liiklusõnnetusi panevad toime mitte-eestlased. hoiaku kujundamisega on nii et seda oleks tulnud alustada juba 90-ndatel, kui autosid oli vähem, need olid aeglasemad ja suhtumine autodesse ja nendega liiklemisse hoopis teine. praegu on juba küllaltki hilja midagi teha, sest põhiliste rikkujate(vanusegrupp 16-28 umbes) hoiak on juba kujunenud, ma kordan veel, arukas saab(on saanud) aru et kõik algab endist ja on ennast parandanud või vähemalt üritab, aga teatud kiltkond on...ütleme suhteliselt hukas.
Milline see vastus oli? Näen igapäevaselt nii liikluses kui ka statistikas, mis toimub. Seega ei ole see vähimalgi määral vastus minu lootustele. Igasuguste hoiakute ja käitumiste muutmine võtab väga palju aega. Enamasti võtab see aega aastakümneid. Põhjamaad on jõudnud tänasele tasemele peale 30 aastast eesmärgipärast ja põhjalikku tööd. See sisaldab nii koolitus kui ka kontrollisüsteemi toimimist. Ei tasu naiivselt loota, et me jõuaksime kultuurriikide hulka kiiremini. Oma osa meie liiklust mõjutavas käitumises on slaavi kultuuril. Mõistetavalt ei koguta statistikat rahvuste põhjal, kuid emotsionaalsetele hinnangutele tuginedes on üsna suur osa raskete liiklusõnnetuste põhjustamisega seotud inimestest erinevatel põhjustel just immigrandid.
Njah, neid vastuseid sinu lootustele tuleb iga päev ja nagu võibolla märganud oled, siis on tegu allakäigutrepiga
Mina enam ei looda, et kontrollsüsteemi tõsise tõhustamiseta sitast enam saia saab, mistõttu olen nõus kasvõi kohustusliku GPS-ga, et asi paraneks.
May the Violet flag flutter in the wind on all fields of challenge and valour, a vivid hope is our solace, we have eleven athletes and one heart. Go, Fiorentina, we want you to be the queen of all teams, go, Fiorentina, fight with bravery and prowess everywhere! In any hour of dismay and victory, remember you're the history of football!
Njah, neid vastuseid sinu lootustele tuleb iga päev ja nagu võibolla märganud oled, siis on tegu allakäigutrepiga
Mina enam ei looda, et kontrollsüsteemi tõsise tõhustamiseta sitast enam saia saab, mistõttu olen nõus kasvõi kohustusliku GPS-ga, et asi paraneks.
Nõustun, et ilma kontrollsüsteemi parandamiseta ei jõua me ilusama homseni. Allakäigutrepiks seda siiski pidada ei saa, kuna kuni selle aastani on õnnetuste arv ja nendes kannatada saanud inimeste arv järjepidevalt langenud. Ka lisanduvad autod toovad eelkõige juurde korralikke kodanikke. Kuid kogu selle kompoti rikuvad idioodid ja nendega on vaja tõsisemalt tegeleda. Ma ei usu, et meie ühiskonnas idioote rohkem on kui mujal
Vutivaatleja, miks ametlik statistika sinu väitele vastu räägib?
Kui 2003-2004 oli asi enamvähem ok, siis aastast 2005 on liiklusstatistika siiski iga aastaga negatiivsem:
2005 - 2341 õnnetust,hukkus 169, vigastada sai 3028 inimest
2006 -2585 õnnetust, hukkus 209, vigastada sai 3508 inimest
2007 kuni september - 1941 õnnestust (123 rohkem, kui 2006 samal perioodil), hukkus 152 (14 rohkem) ja vigastada 2619 (147 rohkem).
152-st hukkunust 103 ehk 2/3 said liikluses surma enda eksimuse või hooletuse tagajärjel kas otseselt liiklusreegleid rikkudes või teadlikult alkoholijoobes juhi autosse istudes. Neist 10 juhtis mootorratast, 7 jalgratast, 3 mopeedi, 2 veokit ja 48 sõiduautot ning 11 olid jalakäijad.
OT, aga näiteks Itaalias üritatakse Fiorentina staar Pazzini abiga liiklussurmade arvu vähendada:
May the Violet flag flutter in the wind on all fields of challenge and valour, a vivid hope is our solace, we have eleven athletes and one heart. Go, Fiorentina, we want you to be the queen of all teams, go, Fiorentina, fight with bravery and prowess everywhere! In any hour of dismay and victory, remember you're the history of football!
Ma räägin statistikast veidi laiemas ja pikaajalisemas tähenduses. Kui huvi on, siis võid piiluda sellist dokumenti nagu "EESTI LIIKLUSOHUTUSE TEGEVUSKAVA AASTATEKS 2007 – 2010". Liiklusõnnetuste arv on 1997-2005 kasvanud pea poole võrra, vigastatute arv 65%. Samas hukkunute arv on vähenenud 40%. Kui aga vaadata autode läbisõidu ja autostumise kasvu, siis ei ole muutus kuigi suur. Erinevatel põhjustel on liiklusõnnetuste tagajärjed muutunud järjest vähem traagiliseks. See tekitab aga illusiooni turvalisusest ja tõstab ka inimeste julgust ning uljust. Kahtlemata on viimased paar aastat olnud eelnevast traagilisemad. Kuid olen jätkuvalt seda meelt, et enamik lisanuvatest liiklejatest on normaalsed ja allakäigutrepiks on olukorda liialt palju nimetada. On olnud oluliselt traagilisemaid aastaid. Rääkides veel vigastatutest, siis enamik maailma riike ei vaatle vigastatuid ainult ühest vaatevinklist. Enamasti jagatakse ka vigastatud erinevatesse raskusastmetesse. Eestis aga kahjuks puudub ülevaade, kui tõsised on olnud õnnetuses kannatada saanud inimeste vigastused. Ehk kõrvuti on koomas haiglasse saabunud kui ka sõrmeluu murru või klaasikildudest pindmisi haavu saanud kannatanud. Kokkuvõtval ei tahagi ma väita, et olukord liikluses oleks hea. Hoopis vastupidi - liiklusõnnetuste arvult oleme Euroopa põhjakiht. Eesmärk saab ju olla ainult hukkunute ja vigastatute arvu vähenemine.
Võtsin välja ühe tabeli eelnimetatud tööst, mis kirjeldab üldandmeid (Tabel) ja siin tabel veidi pikemast perioodist (Tabel).
Ma ei muretsegi selle pärast, mis olukord oli 90-ndate lõpus vaid selle pärast, et seoses majanduse hoogustumise ja inimeste parema elatustasemega, on viimasel paaril aastal olukord hullemaks läinud just suhtumise koha pealt. Olen 10 aastat autoroolis olnud ja sõidan aastas ca 30000 km ja peab tunnistama, et just viimastel aastatel on asi ikka väga stressavaks kujunenud ja arvan, et kui tõsisemaid meetmeid kasutusele võtma ei hakata, on "Liikusohutuse tegevuskava" plaan 2015. aastaks vähem, kui 100 hukkunut üsna ilus unistus. Ei väida, et see peaks "GPS iga autos" olema, aga mingi lisakontroll olukorra parandamiseks peab tekkima.
May the Violet flag flutter in the wind on all fields of challenge and valour, a vivid hope is our solace, we have eleven athletes and one heart. Go, Fiorentina, we want you to be the queen of all teams, go, Fiorentina, fight with bravery and prowess everywhere! In any hour of dismay and victory, remember you're the history of football!
Kommentaar