Algselt postitas boobek
Vaata postitust
Vivatbet
Collapse
320x50 ülemine bänner
Collapse
Teadaanne
Collapse
No announcement yet.
Päevapoliitika
Collapse
X
-
Algselt postitas boobek Vaata postitustEi ole võimalik kõigil kandideerida. Sul peab 21 riigikogulase toetus olema, et kedagi ülesse seada.
Muidugi on. Mine või ise nelja aasta pärast ja ütle, et sa kandideerid presidendiks. Kasvata vuntsid. Tee kampaania, jörra autoga mööda Eestimaad ringi. Jaga pastakaid. Kuidas sa seda tegevust siis nimetad, kui mitte kandideerimiseks?
See, et hääletusele saamiseks on vaja vähemalt 21 riigikogulase allkirja, ei tähenda, et sa kandideerida ei saa. Lihtsalt seadusandjad on otsustanud, et nad ei hakka raiskama oma aega hääletamiseks nende kandidaatide peale, kellel pole isegi 21 riigikogulase allkirja.
Et mis takistas EKREl Põlluaasa riigikogus üles andmast? Või sotsidel ja reformil Kaljulaidi? Kas see, et pole vabasid valimisi ja demokraatiat või miski muu?
Eksid mõlemas väites: https://et.wikipedia.org/wiki/Eesti_presidendivalimisedAlgselt postitas boobek Vaata postitustSee oli esimene kord kui riigikogus kui oli üks kandidaat. See oli teine kord kui kui president ilma valimiskogusse minemata ära valiti. (Esimene oli Rüütel vs. Meri. Ja seal ei arvestatud muuseas rahva valikuga.)
Ja tahet ei ole, sest vajadust ei ole, sest praeguse süsteemiga on lihtsam. Kõikidel nendel põhjustel, mis ma sulle juba üles loetlenud olen.Algselt postitas boobek Vaata postitustJällegi. Kõike saab reguleerida. Lihtsalt tahet on vaja.
Aga kõike saab muidugi reguleerida, natukene demagoogitsedes, siis ega saab pmst ühe kuninga määrata ka, kes teeb siis kõike alustades riigikaitse juhtimisega ja lõpetades hariduse korraldamisega. Kõike saab. Lihtsalt tahet on vaja. Aga seda tahet pole, sest põhjendust pole, miks see tahe olema peaks.
Samamoodi pole sina suutnud põhjendada, miks oleks parem, kui presidenti poleks ja tema ülesanded oleksid laiali jaotatud erinevate isikute vahel.
Esindusdemokraatias just seda peakski tähendama. Seda küll väga lihtsustatud kujul, sest Eestis on saadik justkui vaba mandaadiga jen jne. Aga see on põhimõte küll, et rahvasaadik, ehk rahvaesindaja ehk riigikoguliige hääletab nii nagu ta arvab, et tema valija tahab. Sest vastasel korral ei osutu tema (või tema erakond) järgmistel valimistel uuesti valituks või saab vähem valijaid. Ja siis järgmisel korral esindab ta juba väiksemat osa rahvast.Algselt postitas boobek Vaata postitustSul on jällegi arusaamad sassis. Rahvas valib riigikogu. Riigikogu valib presidendi. Kust otsast sa võtad mingi numbri, et just niipalju kui president hääli sai, juust niipalju rahvas teda ka toetab? See ei ole mingitpidi loogiline.
Just see ongi asja võti ja võlu. Et president ei saa olla mingi erakonna pikendus või politiik, vaid tal peab olema laiem rahva toetus, kui ainult ühe erakonna või ühe osa rahva, kes seda erakonda valis. Ja see see miinimum toetus (3/4) tagab, et suurAlgselt postitas boobek Vaata postitustEriti arvestades, et president peab saama ka mingi osa opositsiooni toetusest.
Erijuhtudel muidugi, võib olla väga popp rahvas mees. Aga riigiinstitutsioonid on paika pandud mitte erijuhtude, vaid põhimõtete järgi. Ja põhimõte on, et saada presidendiks on igal juhul vaja rohkema rahva toetust, kui riigikoguesimehel. Ehk, vaadates eelmist lõiku - võib muidugi juhtuda, et riigikogu esimeheks satub mees või naine, keda toetab suur enamus rahva esindajatest, aga presidendiks saab ainult see mees või naine, kellel see toetus on.Algselt postitas boobek Vaata postitustVõi, okei, Jüri saab riigikogu esimehe valimistel 80 häält kuna tal on nii ilus nägu. President aga saab valimistel 70 häält. Sellise loogikaga peaks Jüri ju kõvasti "legitiimsem" olema?
Vaata üles poole, kus ma linkisin vikipeedia artikli.Algselt postitas boobek Vaata postitustKust sa võtad arvamuse, et mul on ekslikud arusaamad?
Kommentaar
-
Mida see nüüd tähendab? Kas me räägime nüüd reaalsetest kandidaatidest või nendest, kes arvavad, et nad on?Algselt postitas nonoh Vaata postitustMuidugi on. Mine või ise nelja aasta pärast ja ütle, et sa kandideerid presidendiks. Kasvata vuntsid. Tee kampaania, jörra autoga mööda Eestimaad ringi. Jaga pastakaid. Kuidas sa seda tegevust siis nimetad, kui mitte kandideerimiseks?
See, et hääletusele saamiseks on vaja vähemalt 21 riigikogulase allkirja, ei tähenda, et sa kandideerida ei saa. Lihtsalt seadusandjad on otsustanud, et nad ei hakka raiskama oma aega hääletamiseks nende kandidaatide peale, kellel pole isegi 21 riigikogulase allkirja.
Puudusid vajalikud 21 toetushäält.Algselt postitas nonoh Vaata postitustEt mis takistas EKREl Põlluaasa riigikogus üles andmast? Või sotsidel ja reformil Kaljulaidi? Kas see, et pole vabasid valimisi ja demokraatiat või miski muu?
Võtsid Pätsi ajastu ka arvesse? Ei loe. Diktatuur ja värki.Algselt postitas nonoh Vaata postitustEksid mõlemas väites: https://et.wikipedia.org/wiki/Eesti_presidendivalimised
Algselt postitas nonoh Vaata postitustJa tahet ei ole, sest vajadust ei ole, sest praeguse süsteemiga on lihtsam. Kõikidel nendel põhjustel, mis ma sulle juba üles loetlenud olen.
Aga kõike saab muidugi reguleerida, natukene demagoogitsedes, siis ega saab pmst ühe kuninga määrata ka, kes teeb siis kõike alustades riigikaitse juhtimisega ja lõpetades hariduse korraldamisega. Kõike saab. Lihtsalt tahet on vaja. Aga seda tahet pole, sest põhjendust pole, miks see tahe olema peaks.
Samamoodi pole sina suutnud põhjendada, miks oleks parem, kui presidenti poleks ja tema ülesanded oleksid laiali jaotatud erinevate isikute vahel.
Selgem riigijuhtimise struktuur. Rahaline kokkuhoid. Vähem bürokraatiat. Pole mingit tsirkust iga 5 -e aasta tagant.
Riigikogulane ei arva siin midagi. Kui ta tegelikult tahaks rahva arvamust teada saada, siis ta küsiks seda rahva käest. Ükskord küsis. Vastus oli vale. Rohkem pole küsitud.Algselt postitas nonoh Vaata postitustEsindusdemokraatias just seda peakski tähendama. Seda küll väga lihtsustatud kujul, sest Eestis on saadik justkui vaba mandaadiga jen jne. Aga see on põhimõte küll, et rahvasaadik, ehk rahvaesindaja ehk riigikoguliige hääletab nii nagu ta arvab, et tema valija tahab. Sest vastasel korral ei osutu tema (või tema erakond) järgmistel valimistel uuesti valituks või saab vähem valijaid. Ja siis järgmisel korral esindab ta juba väiksemat osa rahvast.
Just see ongi asja võti ja võlu. Et president ei saa olla mingi erakonna pikendus või politiik, vaid tal peab olema laiem rahva toetus, kui ainult ühe erakonna või ühe osa rahva, kes seda erakonda valis. Ja see see miinimum toetus (3/4) tagab, et suur
Erijuhtudel muidugi, võib olla väga popp rahvas mees. Aga riigiinstitutsioonid on paika pandud mitte erijuhtude, vaid põhimõtete järgi. Ja põhimõte on, et saada presidendiks on igal juhul vaja rohkema rahva toetust, kui riigikoguesimehel. Ehk, vaadates eelmist lõiku - võib muidugi juhtuda, et riigikogu esimeheks satub mees või naine, keda toetab suur enamus rahva esindajatest, aga presidendiks saab ainult see mees või naine, kellel see toetus on.
Lugesin. Mis ma sealt nüüd uut teada saama pidin?Algselt postitas nonoh Vaata postitustVaata üles poole, kus ma linkisin vikipeedia artikli.Hello! I´m mentaly ill.
Kommentaar
-
Kui mul on kolm õuna ja ma tõstan need kolm õuna kolme erinevasse kaussi, siis mul on kokku ikkagi kolm õuna. Kui presidendi ülesanded teiste ametkondade vahel ära jagada, ei kao need ülesanded ära. Rahalist kokkuhoidu ei saavutaks, sest kolm õuna on jätkuvalt kolm õuna.Algselt postitas boobek Vaata postitustKordan. Kõik presidendi ülesanded saab ära jaotada olemasolevate ametkondade vahel. Lihtsalt puudub tahe seda teha.
Kommentaar
-
Algselt postitas Ingmar Vaata postitustRahalist kokkuhoidu ei saavutaks, sest kolm õuna on jätkuvalt kolm õuna.
Kui Siim Kallas räägib presidendi ametikoha koondamisest, siis ikkagi ka kulude kokkuhoiu eesmärgil, sest see inimene ei hakka saama kahekordset palka ega sõida 2 autoga korraga
Väike riik. Üks must auto vähemGEORGE: No, no, no! Nothing happens /-/ RUSSELL: Well, why am I watching it?
GEORGE: Because it's on TV RUSSELL: Not yet..
(Seinfeld, The Pitch)
Kommentaar
-
Need ongi reaalsed kandiidaadid. See, et riigikogu on otsustanud seada lävend, mis hetkest nad hääletama vaevuvad, ei tähenda, et tegu ei oleks kandidaatidega. Mine ütle seda Põlluaasale näkku. Ega näiteks Toomas Savi või Tunne Kelam või Siiri Oviir ei saanud ka riigikogus piisavalt toetust.Algselt postitas boobek Vaata postitustMida see nüüd tähendab? Kas me räägime nüüd reaalsetest kandidaatidest või nendest, kes arvavad, et nad on?
Et reformierakonnal polnud 21 häält koos et Kaljulaid hääletusele anda? Olid ju küll. Nad lihtsalt nägid, et ei ole mõtet.Algselt postitas boobek Vaata postitustPuudusid vajalikud 21 toetushäält.
Ja EKRE oleks samuti ilmselt oma 21 häält kokku saanud - oli ju isamaalasi, kes oleksid nõus olnud Põlluaasa toetama. Aga taaskord, EKRE nägi, et ei ole mõtet.
Esiteks, näiteks 2006 oli esimeses voorus ainus kandidaat Ene Ergma. Teises ja kolmandas, ei keegi muu kui ainult Ilves. (Sinu väide siis, et tegu oli esimese korraga, kui riigikogus oli üks kandidaat).Algselt postitas boobek Vaata postitustVõtsid Pätsi ajastu ka arvesse? Ei loe. Diktatuur ja värki.
Teiseks, 2016 küll käidi valimiskogus, aga president valiti siiski riigikogus. Aga möönan, et kui jätta välja Päts ja 2016 arvestada, et tõesti käidi valimiskogus, mis sellest, et seal kedagi ei valitud, siis võib sinu väite semantiliselt õigeks lugeda. (samas, viiest valimisse jäänud presidendi valimistest pole lausa kahes valimiskogusse mindud ning tervelt kolmes on president valitud riigikogus. Võib äkki järeldada, et selles polegi midagi erilist?)
Riigijuhtimise struktuur on selge. Põhiseaduses kirjas. Presidendile on terve peatükk pühendatud. Kui sa aga "jaotad" ära presidendi ülesanded, ei oleks ma nii kindel, et kõigil kohe selge oleks, kuhu läheb peaminister, kuhu läheb välisminister, kuhu riigikogu esimees vms ning kes võtab vastu visiidile tulevat teise riigi presidenti.Algselt postitas boobek Vaata postitustSelgem riigijuhtimise struktuur. Rahaline kokkuhoid. Vähem bürokraatiat. Pole mingit tsirkust iga 5 -e aasta tagant.
Rahaline kokkuhoid - esmapilgul ilmselt tõesti. Presidendi aastapalk+esinduskulud, auvahtkond (kui seda siis kuskile mujale ei pandaks), ihukaitsekulud. Visiitide kulud jääksid samaks. Toetav personal suuresti samuti - sest neid ülesandeid, mida nad teevad presidendile, peab keegi teine tegema siis sellele inimesele, kellele ülesanded kukuvad. Lisaks, kui Peaminister on rohkem riigist väljas, peab teda keegi rohkem asendama, andajale peab maksma palka. Lisaks, esinduskulud kõikidele abikaasadele ilmselt. Vähemalt nendele üritustele kuhu protokolliliselt on kutsutud riigipea koos abikaasaga paarina. Et ma ei tea, võib-olla seal summa-summaarum tuleb mingi kokkuhoid, võib-olla mitte. Aga suur kokkuhoid - vaevalt.
Vähem bürokraatiat - ei tea, ei oska hinnata. Miskipärast ma ei usu seda. Ülesanded jäävad ju alles.
Pole tsirkust - tsirkus on see ainult sinu jaoks, kui sa ei pea presidendi funktsiooni Eesti Vabariigis vajalikuks. Kõigi muude jaoks on see lihtsalt demokraatia paratamatu osa. (meeltlahutav osa äkki jah, aga siiski osa).
That's just like, your opinion, man.Algselt postitas boobek Vaata postitustRiigikogulane ei arva siin midagi. Kui ta tegelikult tahaks rahva arvamust teada saada, siis ta küsiks seda rahva käest. Ükskord küsis. Vastus oli vale. Rohkem pole küsitud.
2006 valimised.Algselt postitas boobek Vaata postitustLugesin. Mis ma sealt nüüd uut teada saama pidin?
Kommentaar
-
Need ei ole reaalsed kandidaadid. Võin seda Vuntsidega Rüütlile näkku ka öelda.Algselt postitas nonoh Vaata postitustNeed ongi reaalsed kandiidaadid. See, et riigikogu on otsustanud seada lävend, mis hetkest nad hääletama vaevuvad, ei tähenda, et tegu ei oleks kandidaatidega. Mine ütle seda Põlluaasale näkku. Ega näiteks Toomas Savi või Tunne Kelam või Siiri Oviir ei saanud ka riigikogus piisavalt toetust.
Mitte, et polnud mõtet vaid Keskerakond oli vastu. Ja Helme ütles, et nemad hääli lunima ei lähe. Järelikult oli teada, et pole midagi saada.Algselt postitas nonoh Vaata postitustEt reformierakonnal polnud 21 häält koos et Kaljulaid hääletusele anda? Olid ju küll. Nad lihtsalt nägid, et ei ole mõtet.
Ja EKRE oleks samuti ilmselt oma 21 häält kokku saanud - oli ju isamaalasi, kes oleksid nõus olnud Põlluaasa toetama. Aga taaskord, EKRE nägi, et ei ole mõtet.
Kolm vooru, kaks kandidaati.Algselt postitas nonoh Vaata postitustEsiteks, näiteks 2006 oli esimeses voorus ainus kandidaat Ene Ergma. Teises ja kolmandas, ei keegi muu kui ainult Ilves. (Sinu väide siis, et tegu oli esimese korraga, kui riigikogus oli üks kandidaat).
Tegemist ei ole tuumafüüsika ülesandega.Algselt postitas nonoh Vaata postitustRiigijuhtimise struktuur on selge. Põhiseaduses kirjas. Presidendile on terve peatükk pühendatud. Kui sa aga "jaotad" ära presidendi ülesanded, ei oleks ma nii kindel, et kõigil kohe selge oleks, kuhu läheb peaminister, kuhu läheb välisminister, kuhu riigikogu esimees vms ning kes võtab vastu visiidile tulevat teise riigi presidenti.
Alles jääb võibolla seltskond kes tegeleb mingite tseremooniate ettevalmistamisega. Ülejäänu on üleliigne. Auvahtkond on ajateenijad ja nad tegelevad muude üritustega ka.Algselt postitas nonoh Vaata postitustRahaline kokkuhoid - esmapilgul ilmselt tõesti. Presidendi aastapalk+esinduskulud, auvahtkond (kui seda siis kuskile mujale ei pandaks), ihukaitsekulud. Visiitide kulud jääksid samaks. Toetav personal suuresti samuti - sest neid ülesandeid, mida nad teevad presidendile, peab keegi teine tegema siis sellele inimesele, kellele ülesanded kukuvad. Lisaks, kui Peaminister on rohkem riigist väljas, peab teda keegi rohkem asendama, andajale peab maksma palka. Lisaks, esinduskulud kõikidele abikaasadele ilmselt. Vähemalt nendele üritustele kuhu protokolliliselt on kutsutud riigipea koos abikaasaga paarina. Et ma ei tea, võib-olla seal summa-summaarum tuleb mingi kokkuhoid, võib-olla mitte. Aga suur kokkuhoid - vaevalt.
Nõustun. Seda ei ole võimalik enne hinnata kui presidendi institutsioon on ära kaotatud.Algselt postitas nonoh Vaata postitustVähem bürokraatiat - ei tea, ei oska hinnata. Miskipärast ma ei usu seda. Ülesanded jäävad ju alles.
Siin ei ole midagi mis meelt lahutaks. Ma saan aru, et osa inimesi tahavad kedagi, kes ütleks kuidas "asjad tegelikult peaks olema." Minul pole seda vaja.Algselt postitas nonoh Vaata postitustPole tsirkust - tsirkus on see ainult sinu jaoks, kui sa ei pea presidendi funktsiooni Eesti Vabariigis vajalikuks. Kõigi muude jaoks on see lihtsalt demokraatia paratamatu osa. (meeltlahutav osa äkki jah, aga siiski osa).Hello! I´m mentaly ill.
Kommentaar
-
ok.Algselt postitas boobek Vaata postitustNeed ei ole reaalsed kandidaadid. Võin seda Vuntsidega Rüütlile näkku ka öelda.
21 häält oleks reform saanud ilma keskerakonna toeta ju ka? Ja see, et Helme ei olnud nõus otsima oma presidendikandidaadile laiemat toetust, kui ainult oma erakonna oma, ei tähenda, et seda poleks olnud võimalik saada. Ning see omakorda tähendab, nagu esialgne point oli - asjaolu, et hääletusele läks ainult üks kandidaat, ei tähenda, et teistel ei olnud võimalik kandideerida (nagu oli sinu esialgne väide).Algselt postitas boobek Vaata postitustMitte, et polnud mõtet vaid Keskerakond oli vastu. Ja Helme ütles, et nemad hääli lunima ei lähe. Järelikult oli teada, et pole midagi saada.
Ok. Kui see on sinu arusaamine asjadest, siis nii olgu.Algselt postitas boobek Vaata postitustKolm vooru, kaks kandidaati.
Algselt postitas boobek Vaata postitustTegemist ei ole tuumafüüsika ülesandega.
(Tuuma)füüsika on samamoodi teadusharu nagu riigiteadused/avalik haldus.
Presidendi kantselei töötajate nimekiri on avalik. Võid visata sinna pilgu peale ja mõelda, kellel neist inimestest siis funktsiooni enam ei oleks, kui presidenti enam poleks. Aga presidendipalee jääks, kõrgetasemeliste visiitide võõrustamise vajadus jääks, põhiseadusliku järelvalve funktsioon jääks jne.Algselt postitas boobek Vaata postitustAlles jääb võibolla seltskond kes tegeleb mingite tseremooniate ettevalmistamisega. Ülejäänu on üleliigne. Auvahtkond on ajateenijad ja nad tegelevad muude üritustega ka.
Aga miks sa siis nimetad seda tsirkuseks? Tsirkus on ju meelelahutuseks, milleks siis muuks? Ja mina ei ole inimene, kes tahaks, et oleks keegi, kes ütleks, kuidas asjad tegelikult peaks olema. Mulle piisab presidendi praegusest funktsioonist ka.Algselt postitas boobek Vaata postitustSiin ei ole midagi mis meelt lahutaks. Ma saan aru, et osa inimesi tahavad kedagi, kes ütleks kuidas "asjad tegelikult peaks olema." Minul pole seda vaja.
Kommentaar
-
Oled kuidagi parem inimene kui need kes valivad neid kes sinule ei meeldi? Valimispäeval ei ole sinu häälesedel kuidagi möjukam kui ka köige naeruväärsema lambivello omaAlgselt postitas LeeRomeno Vaata postitustTundub et boobeki näol on tegu Kalle Grünthali valijaga.“Just because you're offended, doesn't mean you're right.”
Kommentaar
-
Möh? Veel suvalisemat küsimust ei oska küsida. Tüübi käitumine lihtsalt meenutab väga Kalle võitlust antud valimistega. Mis siis inimeste headus puutub?Algselt postitas kaala Vaata postitustOled kuidagi parem inimene kui need kes valivad neid kes sinule ei meeldi? Valimispäeval ei ole sinu häälesedel kuidagi möjukam kui ka köige naeruväärsema lambivello oma
Kommentaar
-
Oleks. Aga mis siis koalitsiooniga juhtunuks? Ilmselgelt tüli majas. Ja jällegi, EKRE käis ilmselgelt vaikselt hääli küsimas. Keegi ei tahnud anda. Sellest siis see nurgas mossitamine.Algselt postitas nonoh Vaata postitust21 häält oleks reform saanud ilma keskerakonna toeta ju ka? Ja see, et Helme ei olnud nõus otsima oma presidendikandidaadile laiemat toetust, kui ainult oma erakonna oma, ei tähenda, et seda poleks olnud võimalik saada. Ning see omakorda tähendab, nagu esialgne point oli - asjaolu, et hääletusele läks ainult üks kandidaat, ei tähenda, et teistel ei olnud võimalik kandideerida (nagu oli sinu esialgne väide).
Tuumafüüsika on kordades keerulisem kui mingi avalik haldamine.Algselt postitas nonoh Vaata postitust(Tuuma)füüsika on samamoodi teadusharu nagu riigiteadused/avalik haldus.
Loss võb vabalt jääda samasuguste funktsioonide jaoks mis tal praegu on. Ja jällegi ma juba kolmas(?) kord ütlen seda, et kõik presidendi ülesanded saab olemasolevate avalike institutsioonide vahel ära jagada.Algselt postitas nonoh Vaata postitustPresidendi kantselei töötajate nimekiri on avalik. Võid visata sinna pilgu peale ja mõelda, kellel neist inimestest siis funktsiooni enam ei oleks, kui presidenti enam poleks. Aga presidendipalee jääks, kõrgetasemeliste visiitide võõrustamise vajadus jääks, põhiseadusliku järelvalve funktsioon jääks jne.
Ma ei nõuagi sinult minuga nõustumist. Tahad presidenti. Fain. Mina ei taha. OK?Algselt postitas nonoh Vaata postitustAga miks sa siis nimetad seda tsirkuseks? Tsirkus on ju meelelahutuseks, milleks siis muuks? Ja mina ei ole inimene, kes tahaks, et oleks keegi, kes ütleks, kuidas asjad tegelikult peaks olema. Mulle piisab presidendi praegusest funktsioonist ka.Hello! I´m mentaly ill.
Kommentaar
-
Ei vali. On sul midagi asjaliku ka öelda või niisama klähvid?Algselt postitas LeeRomeno Vaata postitustTundub et boobeki näol on tegu Kalle Grünthali valijaga.Hello! I´m mentaly ill.
Kommentaar
Bottom 300x250
Collapse
Vivatbet 1200x200 bottom
Collapse
Kommentaar