320x50 ülemine bänner

Collapse

Teadaanne

Collapse
No announcement yet.

Päevapoliitika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Kustuta kõik
new posts

    Vähemalt on jõutud ühele meeldivale "avastusele", mingit "julgeolekumaksu" ei saa kunagi olema.

    EDIT: pääsu pole nkn, aga kas seal see üks alkoaktsiisi tõus vähe liiast ei tundu v, see poole aasta järel siis, veidi totter paistab,

    Kommentaar


      Poliitikud on sellepärast ametnike 35 päevase puhkuse vähendamise vastu, et omasid ei nussita?
      Ligi põhjendused AK-s olid muidugi väga naljakad

      Ligi põhjendused, miks puhkuse kärpimine on ametnike suhtes ebaõiglane
      1. Ametnikel on keelatud streikimine
      2. Piiratud sõnavabadus
      3. Pidev avalik aruandluskohustus, ei saa saata sinna samusesse
      4. Peab vastama kirjadele
      5. Privaatsuse riivamine, sest palk avalik

      Mis ma oskan öelda

      Kommentaar


        Nojah, need saamatud kes ametnikena töötavad, lähed veel 35 ära võtma, siis üldse enam pastakas ei liiguks tööl vist. Kuidagi peab oma hädist karja kaitsma, on nende veendumus.

        Kommentaar


          Algselt postitas orbitaaljaam Vaata postitust
          Poliitikud on sellepärast ametnike 35 päevase puhkuse vähendamise vastu, et omasid ei nussita?
          Ligi põhjendused AK-s olid muidugi väga naljakad

          Ligi põhjendused, miks puhkuse kärpimine on ametnike suhtes ebaõiglane
          1. Ametnikel on keelatud streikimine
          2. Piiratud sõnavabadus
          3. Pidev avalik aruandluskohustus, ei saa saata sinna samusesse
          4. Peab vastama kirjadele
          5. Privaatsuse riivamine, sest palk avalik

          Mis ma oskan öelda
          Ja sellepärast ametkond ka kasvab. Ehk võimu kindkustamine.
          see ei ole minu süü, et sa okaspuu oled

          "joon palju ma tahan, aga ikka ta ei saa minust aru"

          "Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass. It is terribly simple."

          Kommentaar


            Palju teil endil muidu aastas puhkusepäevi on?

            Kommentaar


              Algselt postitas LaRaBla Vaata postitust
              Palju teil endil muidu aastas puhkusepäevi on?
              Kui ettevõte on rahaliselt sitaks putsis, siis nagu ilmselt varsti enam pole.

              Kommentaar


                Algselt postitas LaRaBla Vaata postitust
                Palju teil endil muidu aastas puhkusepäevi on?
                28
                Null lisapäeva.
                Mis siis? Demagoogia eest sulle maksimumpunktid muidugi.

                Ja olukorras kus ilgelt on vaja kärpida ja igalt poolt üritatakse sente kokku kraapida, siis mingi X asja hoidmine puutumatuna on nagu debiilsus lvl max.

                Kommentaar


                  Algselt postitas LaRaBla Vaata postitust
                  Palju teil endil muidu aastas puhkusepäevi on?
                  Mul on 35. tööpäeva.
                  see ei ole minu süü, et sa okaspuu oled

                  "joon palju ma tahan, aga ikka ta ei saa minust aru"

                  "Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass. It is terribly simple."

                  Kommentaar


                    Siin on natuke rohkem nüansse kui see, et kaotame puhkusepäevad, arvutame mitu päeva vähem puhatakse ja see ongi kohe puhas tulu.

                    Esiteks, lihtsalt naljaka nüansina – ajakirjanikel, kes selle teema üles tõmbasid, on kõikidel 33 puhkusepäeva. Noh, sisuliselt 35, sest 34. ja 35. on niikuinii L ja P, eks ole.

                    Aga see pole oluline.

                    Nüüd pärisasjadest.

                    1. Jah, mõnel ametikohal saab tuimalt öelda, et kui vähem puhata, tehakse rohkem tööd. Noh, see on selline eesliinivärk. Ala politseinikud, tuletõrjujad, mingid PPA teenindusbüroo töötajad jne. Klassikaline paberitöötaja toimib natuke teistmoodi. Erasektoris ka muide. Ehk enamasti tal on ülesanded, mis peavad olema ajaks X tehtud. Sageli tähendab see, et enne puhkust ja pärast puhkust tehakse veidi intensiivsemalt tööd, et rahulikult puhata saaks. Ma näen siin juba argumenti, et aga siis oleks ju ikkagi vähem töötajaid vaja, sest praegused saaks ka vähema puhkusega intensiivsemalt töötada. Okei, aga miks me siis töötajate kärpimisest ei alusta, vaid puhkuseid niblida tahame? Täiesti ebaloogiline ots, kust alustada, sest vastupidi oleks tõenäoliselt kokkuhoid suurem.

                    2. Üldiselt jõuame siit aga teise argumendi juurde. Nende paberimäärijate puhul ei pruugi puhkust lühendades isegi potentsiaalne maksimaalne tööpanus aasta lõikes suureneda. Või vähemalt mitte suureneda ligilähedases mahus sellele, mida näitab ilma ühegi teise parameetrita arvutus. Väsinud inimene on üldiselt ebaefektiivsem jne.

                    3. Lisaks ei tasu kõiki ühe mütsiga lööma minna. Nii jõuame üsna kiirelt sinna, kus pädevad inimesed lähevad erasektorisse, kus on suurem palk, rohkem hüvesid jne. Avalikku jäävad need, keda era ei taha. Ehk laias pildis need, keda me tegelikult ei taha, et seal oleks. Ehk riigi õhemaks tõmbamine peaks ikka oluliselt rohkem sihitud olema kui "teeme kõigi puhkuse lühemaks ja palka juurde ei anna".

                    P.S. Üldiselt see ametnikega eelarve korda tegemine on muidugi niikuinii lollus, sest nii see eelarve korda ei saa. Kuni sotstoetuste kallale ei minda, käibki peen matemaatika, kuidas 3% sisse mahtuda, et keegi Brüsselist vitsa ei annaks. Loodetavasti siis meil on päriselt ka defitsiit kuskil 2,9% kandis, mitte ei telli poliitikud ametnikelt loomingulist raamatupidamist. See viimane on muide, kuidas Kreeka ühel hetkel avastas, et veidi persse läks. Hiljem üritati ka poliitikute tellimust täitnud statistikaameti juhti vangi panna, aga ta vist mõisteti lõpuks ikka õigeks. Sest, noh, teda sisuliselt sunniti numbreid "modifitseerima".

                    Kommentaar


                      Algselt postitas LaRaBla Vaata postitust
                      Siin on natuke rohkem nüansse kui see, et kaotame puhkusepäevad, arvutame mitu päeva vähem puhatakse ja see ongi kohe puhas tulu.

                      Esiteks, lihtsalt naljaka nüansina – ajakirjanikel, kes selle teema üles tõmbasid, on kõikidel 33 puhkusepäeva. Noh, sisuliselt 35, sest 34. ja 35. on niikuinii L ja P, eks ole.

                      Aga see pole oluline.

                      Nüüd pärisasjadest.

                      1. Jah, mõnel ametikohal saab tuimalt öelda, et kui vähem puhata, tehakse rohkem tööd. Noh, see on selline eesliinivärk. Ala politseinikud, tuletõrjujad, mingid PPA teenindusbüroo töötajad jne. Klassikaline paberitöötaja toimib natuke teistmoodi. Erasektoris ka muide. Ehk enamasti tal on ülesanded, mis peavad olema ajaks X tehtud. Sageli tähendab see, et enne puhkust ja pärast puhkust tehakse veidi intensiivsemalt tööd, et rahulikult puhata saaks. Ma näen siin juba argumenti, et aga siis oleks ju ikkagi vähem töötajaid vaja, sest praegused saaks ka vähema puhkusega intensiivsemalt töötada. Okei, aga miks me siis töötajate kärpimisest ei alusta, vaid puhkuseid niblida tahame? Täiesti ebaloogiline ots, kust alustada, sest vastupidi oleks tõenäoliselt kokkuhoid suurem.

                      2. Üldiselt jõuame siit aga teise argumendi juurde. Nende paberimäärijate puhul ei pruugi puhkust lühendades isegi potentsiaalne maksimaalne tööpanus aasta lõikes suureneda. Või vähemalt mitte suureneda ligilähedases mahus sellele, mida näitab ilma ühegi teise parameetrita arvutus. Väsinud inimene on üldiselt ebaefektiivsem jne.

                      3. Lisaks ei tasu kõiki ühe mütsiga lööma minna. Nii jõuame üsna kiirelt sinna, kus pädevad inimesed lähevad erasektorisse, kus on suurem palk, rohkem hüvesid jne. Avalikku jäävad need, keda era ei taha. Ehk laias pildis need, keda me tegelikult ei taha, et seal oleks. Ehk riigi õhemaks tõmbamine peaks ikka oluliselt rohkem sihitud olema kui "teeme kõigi puhkuse lühemaks ja palka juurde ei anna".

                      P.S. Üldiselt see ametnikega eelarve korda tegemine on muidugi niikuinii lollus, sest nii see eelarve korda ei saa. Kuni sotstoetuste kallale ei minda, käibki peen matemaatika, kuidas 3% sisse mahtuda, et keegi Brüsselist vitsa ei annaks. Loodetavasti siis meil on päriselt ka defitsiit kuskil 2,9% kandis, mitte ei telli poliitikud ametnikelt loomingulist raamatupidamist. See viimane on muide, kuidas Kreeka ühel hetkel avastas, et veidi persse läks. Hiljem üritati ka poliitikute tellimust täitnud statistikaameti juhti vangi panna, aga ta vist mõisteti lõpuks ikka õigeks. Sest, noh, teda sisuliselt sunniti numbreid "modifitseerima".
                      Siin aitab ka veidi lihtsamast otsast alustamine. Kirjutasin postituse juba valmis, aga jäi send vajutamata. Nimelt graafiku alusel töötavad inimesed (vahetus politseis või päästes) tekitab reaalselt selle kokkuhoiu, sest sul on X % vähem vaja personali 365 päeva aastas toimuva tegevuse katteks. Aga E-R 8:00-17:00 ametikohtadel ei toimu loogika, kus stiilis 4 ajakirjanikku osakonnas puhkavad kokku 20 tööpäeva vähem ja siis vähendame osakonna peale ametikohtade arvu 2% võrra. Reaaleluliselt lahendamata olukord v.a juhul kui ei anta käsku see 2% koomale tõmmata nt kontserniüleselt. Aga nagu sa ka kirjutasid, siis imelik on alustada puhkusepäevadest vaid nii võikski rääkida.

                      Politseis ja päästes puhkusepäevade vähendamine vms... no hästi, teeme ära, aga siis tasuks nii tõlgendada, et nendel paljuvihatud ametnikel on muutusest tegelikult suhteliselt pohhui ja mõju olematu.

                      Üks nurk on vb juures teenuse kättesaadavus. no a la see, et kuskil PPA-s vm ei pea järjekorras nii palju passima, sest suvel on "kollektiivpuhkuseid" väiksem arv vms.

                      Kommentaar


                        Algselt postitas LaRaBla Vaata postitust
                        Siin on natuke rohkem nüansse kui see, et kaotame puhkusepäevad, arvutame mitu päeva vähem puhatakse ja see ongi kohe puhas tulu.

                        Esiteks, lihtsalt naljaka nüansina – ajakirjanikel, kes selle teema üles tõmbasid, on kõikidel 33 puhkusepäeva. Noh, sisuliselt 35, sest 34. ja 35. on niikuinii L ja P, eks ole.

                        Aga see pole oluline.

                        Nüüd pärisasjadest.

                        1. Jah, mõnel ametikohal saab tuimalt öelda, et kui vähem puhata, tehakse rohkem tööd. Noh, see on selline eesliinivärk. Ala politseinikud, tuletõrjujad, mingid PPA teenindusbüroo töötajad jne. Klassikaline paberitöötaja toimib natuke teistmoodi. Erasektoris ka muide. Ehk enamasti tal on ülesanded, mis peavad olema ajaks X tehtud. Sageli tähendab see, et enne puhkust ja pärast puhkust tehakse veidi intensiivsemalt tööd, et rahulikult puhata saaks. Ma näen siin juba argumenti, et aga siis oleks ju ikkagi vähem töötajaid vaja, sest praegused saaks ka vähema puhkusega intensiivsemalt töötada. Okei, aga miks me siis töötajate kärpimisest ei alusta, vaid puhkuseid niblida tahame? Täiesti ebaloogiline ots, kust alustada, sest vastupidi oleks tõenäoliselt kokkuhoid suurem.

                        2. Üldiselt jõuame siit aga teise argumendi juurde. Nende paberimäärijate puhul ei pruugi puhkust lühendades isegi potentsiaalne maksimaalne tööpanus aasta lõikes suureneda. Või vähemalt mitte suureneda ligilähedases mahus sellele, mida näitab ilma ühegi teise parameetrita arvutus. Väsinud inimene on üldiselt ebaefektiivsem jne.

                        3. Lisaks ei tasu kõiki ühe mütsiga lööma minna. Nii jõuame üsna kiirelt sinna, kus pädevad inimesed lähevad erasektorisse, kus on suurem palk, rohkem hüvesid jne. Avalikku jäävad need, keda era ei taha. Ehk laias pildis need, keda me tegelikult ei taha, et seal oleks. Ehk riigi õhemaks tõmbamine peaks ikka oluliselt rohkem sihitud olema kui "teeme kõigi puhkuse lühemaks ja palka juurde ei anna".

                        P.S. Üldiselt see ametnikega eelarve korda tegemine on muidugi niikuinii lollus, sest nii see eelarve korda ei saa. Kuni sotstoetuste kallale ei minda, käibki peen matemaatika, kuidas 3% sisse mahtuda, et keegi Brüsselist vitsa ei annaks. Loodetavasti siis meil on päriselt ka defitsiit kuskil 2,9% kandis, mitte ei telli poliitikud ametnikelt loomingulist raamatupidamist. See viimane on muide, kuidas Kreeka ühel hetkel avastas, et veidi persse läks. Hiljem üritati ka poliitikute tellimust täitnud statistikaameti juhti vangi panna, aga ta vist mõisteti lõpuks ikka õigeks. Sest, noh, teda sisuliselt sunniti numbreid "modifitseerima".
                        Mul paar küsimust:

                        * see ei pruugi tulu tuua, seepärast ärme teeme kokkuhoidu?
                        * kui riigiasutused ei pakuks selliseid lisamotivaatoreid, siis kas eraettevõtted seda pakuksid sellises mahus? Laiendusena. Kui ma küsisin ühe riigiasutuse kõrgete palkade kohta, mis kevadel rahvast pahandas, siis öeldi, et me peame palgad tõstma sinna, kuna era pakub selliseid palku. Ma siis küsisin, et kuidas nüüd siis era selliseid töötajaid leiab? Vastati: "Eeee, palka tõstes." Ja mina siis: "Noooh, nüüd siis peate teie tõstma, kuna, noh, muidu võtab era teilt töötajad ära." Öeldi: "Noooojah."

                        Ehk sa pakud hüpoteetilist, kuidas kasu poleks, kõik oleks halvasti (võibolla) ja era saaks inimesed endale. Äkki olekski meibi hea, kui era saaks head inimesed endale, noh? Ei?

                        Aga konkreetselt vähendatud puhkus oleks ju riigi peale üsna rõlge kokkuhoid. Ja kui see tehakse, siis suurem osa inimesi on nagunii nii mugav, et veidi mossitab, aga siis litsub samamoodi edasi - kui varem töötas ja rabas, siis teeb samamoodi. Kui varem mölutas, siis mölutab nüüd veelgi rohkem.

                        Pluss hetkel on riigiasutustel pakkuda üks väga hea eelis era ees. Su ametikoht jääb pigem suurema tõenäosusega alles, kui majanduskriis tõesti sisse kickib. Seega ma väga ei osta seda "lähevad erasse", eral pole praegu sellist ressurssi.

                        Kommentaar


                          Riigiametnikuna töötamise suurim boonus on vist see, et tee mis tahad, lahti ikka naljalt ei lasta?
                          Erasektoris sellise pasa, nagu kasvõi nende lubade teooriaeksmaitega korraldaks, siis pikalt tööl ei hoitaks.
                          Ja ma ei räägi siin päästjatest,politseinikest ja arstidest.
                          Pigem on silmaspeetud neid ametnikke, kes on kuskil ministeeriumis askenkatslerid mingis osakonnas, kus on osakonnajuhataja ja siis osakonnas töötab veel viis inimest.

                          Kommentaar


                            Mis te arvate, kas erasektor palkab ametnikke oskuste või sidemete pärast? Mis need protsendid võiksid olla?
                            see ei ole minu süü, et sa okaspuu oled

                            "joon palju ma tahan, aga ikka ta ei saa minust aru"

                            "Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass. It is terribly simple."

                            Kommentaar


                              Algselt postitas Mõnuagent 007 Vaata postitust

                              Mul paar küsimust:

                              * see ei pruugi tulu tuua, seepärast ärme teeme kokkuhoidu?
                              * kui riigiasutused ei pakuks selliseid lisamotivaatoreid, siis kas eraettevõtted seda pakuksid sellises mahus? Laiendusena. Kui ma küsisin ühe riigiasutuse kõrgete palkade kohta, mis kevadel rahvast pahandas, siis öeldi, et me peame palgad tõstma sinna, kuna era pakub selliseid palku. Ma siis küsisin, et kuidas nüüd siis era selliseid töötajaid leiab? Vastati: "Eeee, palka tõstes." Ja mina siis: "Noooh, nüüd siis peate teie tõstma, kuna, noh, muidu võtab era teilt töötajad ära." Öeldi: "Noooojah."

                              Ehk sa pakud hüpoteetilist, kuidas kasu poleks, kõik oleks halvasti (võibolla) ja era saaks inimesed endale. Äkki olekski meibi hea, kui era saaks head inimesed endale, noh? Ei?

                              Aga konkreetselt vähendatud puhkus oleks ju riigi peale üsna rõlge kokkuhoid. Ja kui see tehakse, siis suurem osa inimesi on nagunii nii mugav, et veidi mossitab, aga siis litsub samamoodi edasi - kui varem töötas ja rabas, siis teeb samamoodi. Kui varem mölutas, siis mölutab nüüd veelgi rohkem.

                              Pluss hetkel on riigiasutustel pakkuda üks väga hea eelis era ees. Su ametikoht jääb pigem suurema tõenäosusega alles, kui majanduskriis tõesti sisse kickib. Seega ma väga ei osta seda "lähevad erasse", eral pole praegu sellist ressurssi.
                              MOTT - nüüd on vaja juba riigiametnike palka tõsta, kuna muidu ei saa teiste riigiametitega konkureerida!

                              Regionaal- ja põllumajandusminister Piret Hartmani sõnul on vaja PRIAs ning põllumajandus- ja toiduametis (PTA) 2025. aastal kärpeülesandest hoolimata palku tõsta. Kummagi ameti esindajad veel ei ütle, kui suur palgakasv neil kavas on.

                              Kommentaar


                                Põhimõtteliselt tundub mulle, et siin on kõik enam-vähem nõus – kui riigieelarve on nii rämedas defitsiidis, siis peab riik kuidagi oma kulutusi koomale tõmbama. Välja arvatud diver. Küllap ta tuleb ja ütleb kohe, et vaja on hoopis astmelist tulumaksu.

                                Teiste puhul on aga küsimus nüanssides. Minu meelest on see ametnike palga ja puhkuste kallal niblimine umbes nagu Manchester United uut treenerit otsimas. Et korraks nagu midagi muutub paremaks, aga laias pildis eksisteerivad struktuursed probleemid ja mingi paratsetamooliga vähi ravimine nagu eriti pikalt ei toimi.

                                Ma ei ütle, et mul on ilmtingimata õigus, aga mulle tundub, et mingi peenhäälestamise asemel on meil kaks täiesti reaalselt toimivat varianti, mida saaks kombinatsioonis rakendada:

                                1. Riigi ülesandeid peab vähendama, mis võimaldab ka riigipalgaliste arvu vähendada. Ma usun, et siit leiaks päris korraliku kokkuhoiu. Siia juurde võiks käia ka igasugu ballasti leidmine. Ehk vabaneda võiks neist ametnikest, kelle roll eriti mõttekas pole. Mitte minna laia haamriga kõiki lööma.

                                2. Vähendame igasugu sotsiaaltoetuseid. Pension jne. Kui me nende kallale ei lähe, siis me ei jõua ka eriti kuskile.

                                Praegu aga üritame sisuliselt teha midagi sellist, et teeme natuke mõlemat, aga nii, et keegi midagi tähele ei paneks. Saame 3% sisse ja siis järgmine aasta vaatame uuesti. Täielik lollus.

                                See puhkuste asi on natuke jabur ka. Põhimõtteliselt toimivad suurkorporatsioonid nii, et kui tahetakse koondada, aga raha nagu maksta ei tahaks, siis kuulutatakse välja mingi ebamugav muutus. Ala iga päev kontoris, mingid hüved ära vms. Eeldusel, et nii saab koosseisu kärpida ilma koondamisrahasid maksmata. Neis ettevõtetes on aga enam-vähem alati juba pea eranditult keskmisest pädevam tööjõud. Ehk kui osa neist lahkub, siis pole hullu. Ja alati saab vajadusel piisava palgaga ka uued leida. Riigis võib sama loogikaga lähenedes juhtuda, et parem tööjõud, keda tahetakse ka mujal, lahkuvad. Alles jäävad need, kes ei viitsi või keda ei taheta. Ja uut kõrgema klassi tööjõudu on hiljem keeruline palgata, sest sa ei suuda piisavalt tasu maksta...

                                Kärpimise kõrval on muidugi ka teine nüanss.

                                Samas mingid kohad nõuavad ilmselt raha juurde. Ma vaatasin praegu selle Mõnu toodud PTA palku näiteks:

                                Kalapüügiosakonna juht (17 alluvat) – 2900€.
                                Loomatervise- ja heaolu osakond (27 alluvat) – 3050€
                                Lõuna regiooni juht (80 alluvat) – 2900€

                                Ja nii edasi. See on ju naeruväärne palgatase.

                                Aga, noh, see on PTA. Ilmselt on palju mu kärüemõtte punktist 1 johtuvalt kärbitavaid isikuid jne.

                                Samal ajal on meil riigi toimimise seisukohalt palju olulisemad kohad, kus palka sisuliselt ei maksta. Meil pole riigikogu liikmetel näiteks isiklikke nõunikke. Mis tähendab, et igasugu eelnõude puhul tuleneb peamine kompetents komisjonide ametnikelt. Need peaks nagu olema piisavalt pädevad, et igasugu lolluseid mitte läbi lasta. Sest muidu on halvasti.

                                Aga palju nad palka saavad?

                                Parimal juhul ca 3200€. Noh, igal komisjonil on (enamasti) neli ametnikku ning enam-vähem nii palju saab nende juht. Siis on kaks tükki, kes saavad kuskil 2500-2800 kanti. Ning üks, kes saab 1600. Seda viimast kohta täidavad siis muidugi alati üliõpilased/värsked lõpetajad, kes suurt midagi ei tea ning liiguvad esimesel võimalusel kuskile edasi. Ehk kasutavad kohutava palgaga kohta, kuhu keegi kandideerida ei taha lihtsalt töökogemuse saamiseks.

                                Ja siis me imestame, et riigikogust tuleb mingi pask, eks ole.

                                Kommentaar

                                Working...
                                X