Mina olen just madalama liiga pallur, mistõttu mulle ka laupäev meeldib.
Lisaks meeldis see mulle kunagi ka ajakirjanikuna, sest pühapäevast mängu sa kuidagi kohalikku lehte ei saa (mängu lõppedes oli leht juba ammu trükis), kuid laupäevane on hoopis parem: esiteks reedel eelvaade ja siis esmaspäeval lugu mängust. Toona olid vist Tammeka/Merkuuri publikunumbrid ka päris kenad - a'la 1000 inimest lumes Merkuur-Florat vaatamas jms.
See viimane lõik kehtib tegelikult ka nüüd, sest pärast igat Tammeka kodumängu on sellest Tartu Postimehes piltuudis, mis pühapäevase mängu korral (kui see just 14 või varem ei alga, kuid ka siis oleks meeletu rabelemine) langeks võib-olla ära, sest sellest saaks kirjutada alles teisipäevasesse lehte.
Vivatbet
Collapse
320x50 ülemine bänner
Collapse
Teadaanne
Collapse
No announcement yet.
Publiku juurdekasv Eestikatel
Collapse
X
-
Algselt postitas Meintz Vaata postitustMiks kellegilegi ei meeldi laupäev?
Leave a comment:
-
Algselt postitas sopu Vaata postitustKurat kui klubid nüüd talvel tööle ei hakka ja jätavad antud võimaluse (hetkeline jalgpalli populaarsus, sotsiaalmeedia, väga palju noori jalgpallitrennides jne..) kasutamata, siis...
..ei oskagi öelda, mis sellest liigavutist siis saab.
Leave a comment:
-
Algselt postitas Meintz Vaata postitustMiks kellegilegi ei meeldi laupäev?
Leave a comment:
-
Seoses reklaami ja promoga ei ole tänasel päeval enam võimalik isegi vähese rahahulga taha pugeda. Tänu sotsiaalmeedia võidukäigule on kõik teed valla enda täiesti tasuta promomiseks. Oleks vaid klubidel hakkamist palgata endale mõni spetsialst, kes oskaks antud situatsiooni ära kasutada.
Kurat kui klubid nüüd talvel tööle ei hakka ja jätavad antud võimaluse (hetkeline jalgpalli populaarsus, sotsiaalmeedia, väga palju noori jalgpallitrennides jne..) kasutamata, siis...
..ei oskagi öelda, mis sellest liigavutist siis saab.
Leave a comment:
-
Algselt postitas eika Vaata postitustVõtmeküsimuseks on külastajate huvide väljaselgitamine ja kaardistamine ning seeläbi neile parimate ja sobivaimate lahenduste pakkumine. ... kas Meistriliiga on üleüldse midagi selleks teinud, et olemasolevat ja potensiaalset publikut nö kaardistada. Näiteks on Meistriliiga mängud suuresti laupäeval, sest madalamate liigade mängud on pühapäeval. Aga kas madalamate liigade mängija on üleüldse potensiaalne publik? ... Kas neid meelitaks sinna lastenurk, odav alkohol ja toit, ansambel või maasturiloos?
Maasturi osas olen mõelnud, et auhind on küll lahe, aga näiteks tekib mul küsimus, kas ja kui palju saadab EJL klubidele juhiseid, kuidas seda hea reklaamiargumendina kasutada. Oma töös puutun kokku SMS-mängudega ja nende puhul kogen tihti, et on suur vahe, kuidas auhinda välja reklaamida. Sõnumisaatjate aktiivsus ehk see, kuivõrd auhind inimest reaalselt vaimustab ja tegutsema paneb, sõltub palju välja käidud argumentidest. Kui öelda lihtsalt, et meil on auhind, osalege - see võib tuimaks jätta. Kui selgitada aga lihtsate näidete ja hea koguse entusiasmi varal, kuidas auhind inimese elu vägevamaks muudab, tuleb ka sõnumeid rohkem, sest asjas on elu ja emotsiooni. Julgen seda loogikat ka igasugu jalgpalliauhindade puhul nentida.
Ehk siis: auhind iseenesest on tore; kui see aga eelpromol (ehk netis) ja staadionil suureks räägitakse, veel parem.
Leave a comment:
-
Algselt postitas kesa Vaata postitustMillalgi lugesin artiklit, kus Soome Jalkaliidu boss Sauli Ninistö viitas, seoses Soome suht madalate liigavuti publikunumbrite kasvatamiseks vajalike muudatuste tegemisega, mõned aastad tagasi läbi viidud uuringule Rootsis, kus Rootsi jalkafännidele tehtud küsitlusest selgus, et rootslaste meelest liigamängude ligitõmbavuseks on kõige tähtsamad:
1. staadionil pakutav meelelahutus,
2. piletihind, (meil võiks vist siin rootslastele murettekitavalt kõrge piletihinna asemel seista ebasobiv mängupäev-aeg)
3. staadioni mugavus
ja alles
4. kohal mängutase.
Leave a comment:
-
Millalgi lugesin artiklit, kus Soome Jalkaliidu boss Sauli Ninistö viitas, seoses Soome suht madalate liigavuti publikunumbrite kasvatamiseks vajalike muudatuste tegemisega, mõned aastad tagasi läbi viidud uuringule Rootsis, kus Rootsi jalkafännidele tehtud küsitlusest selgus, et rootslaste meelest liigamängude ligitõmbavuseks on kõige tähtsamad:
1. staadionil pakutav meelelahutus,
2. piletihind, (meil võiks vist siin rootslastele murettekitavalt kõrge piletihinna asemel seista ebasobiv mängupäev-aeg)
3. staadioni mugavus
ja alles
4. kohal mängutase.
Leave a comment:
-
Kuulasin Simmonsi podcasti USA piletilevi vaste Ticketmasteri CEO`ga, kus läbivaks teemaks oli, et kuna inimesel on tänapäeval nii palju kodust meelelahutust (a la, miks minna välja mängu vaatama, seal pileti ja toidu eest maksta, kui saad diivanil lamades lameekraanilt mitut mängu vaadata ja samal ajal veel Angry Birdsi taguda), siis võtmeküsimuseks on külastajate huvide väljaselgitamine ja kaardistamine ning seeläbi neile parimate ja sobivaimate lahenduste pakkumine.
See pani mind mõtlema, et huvitav, kas Meistriliiga on üleüldse midagi selleks teinud, et olemasolevat ja potensiaalset publikut nö kaardistada. Näiteks on Meistriliiga mängud suuresti laupäeval, sest madalamate liigade mängud on pühapäeval. Aga kas madalamate liigade mängija on üleüldse potensiaalne publik? Palju moodustab mängude vaatajaskonnast ka ise palli tagaajav mees. Või on potensiaalne publik nö suvaline pereisa või suvaline noormees, kes ise ei mängi. Milliste teiste lõbustustega Meistriliiga üleüldse võistlema peab- kas laupäeval maal rohimaskäimise ja grillimisega, õhtuste kontserdite või millegi kolmandaga ehk millised on (potensiaalse) publiku huvid. Kas neid meelitaks sinna lastenurk, odav alkohol ja toit, ansambel või maasturiloos?
Või siis küsimus, miks pole klubide enda noored staadionil. Mida peab nende kohaletoomiseks tegema? Kas see aitaks, kui enne mängu mõni klubi (varu)mängija teeks nendega väikese näidistreeningu? Miks nad ei käi kohal, kuidas nad kohale saada jne.
Ühesõnaga, kas Meistriliigal/klubidel üleüldse mingit sellist teavet on?
Leave a comment:
-
Algselt postitas ercos Vaata postitustTeine häda on muidugi tase. Selle madalusest annavad märku ka mängijate enda suhtumine. Iga noormängija soov on Eestist võimalikult kiiresti ära saada. Jutt ei ole isegi maailma suurliigadest. Olgu see kasvõi Rumeeniasse või meist kolmandiku võrra väiksemasse Küprosesse. Välismaal pallimine näitab sinu taset ja need kes kohalikus liigas pallivad on justkui kehvemad.
Nii nagu ehitaja läheb tööle Soome, sest seal saab suuremat palka, soovib ka jalgpallur körgemat töötasu. Saad sa seda sportlasele ette heita?
Leave a comment:
-
Algselt postitas ercos Vaata postitustTeine häda on muidugi tase. Selle madalusest annavad märku ka mängijate enda suhtumine. Iga noormängija soov on Eestist võimalikult kiiresti ära saada. Jutt ei ole isegi maailma suurliigadest. Olgu see kasvõi Rumeeniasse või meist kolmandiku võrra väiksemasse Küprosesse. Välismaal pallimine näitab sinu taset ja need kes kohalikus liigas pallivad on justkui kehvemad. Kui mängijad ei pea Meistriliigat mitte milleski, siis kuidas veenda publikut, et meie meeskondade vaheline mõõduvõtt on midagi nii vinget, et ta peaks sita suusailmaga kusagil Kohtla-Järve staadionil aega veetma?Samas kui klubid on taset näidanud siis on ka publik tee staadionile leidnud. Seda on näidanud nii Levadia kui Flora Meistrite Liiga eelringide mängud.
Kui tasemest rääkida, siis sõltub see puhtalt rahahulgast, mis klubil kasutada. Mõne aasta tagant on meil positiivsed näited olemas, nagu välja tõid, kuid klubid (üksikute eranditega) turundusliku poole peale absoluutselt rõhku ei pane. Ma olen enam kui kindel, et praegusest "jalgpallibuumist" klubidele erilist kasu pole, kuna neil on lihtsalt ükskõik.
Eesti häda on ka see, et suur osa rahvast ja ressursist asub Tallinnas, mistõttu on keeruline tekitada klubidevahelist rivaliteeti. Meistri- ja esiliiga peale on kokku kokku 8 Tallinna klubi + 3 Flora tütarklubi + 1 Levadia duubel = 12 võistkonda. Samas kuna ükski klubi eriti suurearvulise fänniühendusega hoobleda ei saa, võib ilmselt eeldada, et fännide pakkumine ületab momendil nõudluse ning ole ainult mees ja leia tee potentsiaalse fänni südamesse.
Vist eelmisel aastal, kui Nõmme Kalju reklaamis end "Tallinna uhkusena", soovitasin siin foorumis esmalt väiksem tükk ampsata ja Nõmme uhkuseks saada, kuid paistab, et kui mõni aasta veel sama järjekindlusega tuld antakse, võivad ambitsioonid realiseeruda.
Leave a comment:
-
Iga kord kui see teema jutuks tuleb olen mõtteis mõlgutanud arvamust, mida siinkohal nüüd avaldan. Ei prentendeeri absoluutsele tõele ega ka faktitäpsusele kohalike liigade koha pealt, kuna kuulun ka sinna kurikuulsasse seltskonda kes fännab koondist, aga Meistriliigas ühtegi lemmikut pole ja mängudel käib harva. Samas võiksin olla just see sihtgrupp kes mingi järgnevalt mainitud faktori paremaks muutumisel leiab tee staadionile..
Meeldib see meile või mitte siis sport on meelelahutus. Vägisi kedagi mänge vaatama ei sunni. Negatiivsed avaldused potensiaalse uue publiku suunas, olgu need siis Pohlaku suust või mõnelt pikaaegselt fännilt annavad pigem negatiivse tulemuse. Selleks, et uus inimene tuleks kodumängudele peab seal olema midagi mis teda sinna meelitab.
Alustuseks ei ole võimalik potentsiaalsel uuel vaatajal võimalik paralleele tõmmata koondise mängude ja kohalikude liigadega, sest enamik A koondise põhimehi kohapeal ei mängi. Oleks võimalik nädal peale koondisemängu Piirojat Flora eest tegusi tegemas näha või Vassiljevit Kalju eest väravaid löömas - tuleks ka koondise fännid mänge suurema tuhinaga vaatama. Omamoodi meil ongi klubijalgpalli austajad koondisefännide seas. Nad lihtsalt fännavad teise riigi klubisid. Kes meist ei näinud näiteks Wisla mängu CL edasipääsu eest? Samuti on ilmselt Eestis inimesi kes teavad Hollandi, Küprose, Ukraina ja Norra jalgpallist rohkem kui meie omast.
Teine häda on muidugi tase. Selle madalusest annavad märku ka mängijate enda suhtumine. Iga noormängija soov on Eestist võimalikult kiiresti ära saada. Jutt ei ole isegi maailma suurliigadest. Olgu see kasvõi Rumeeniasse või meist kolmandiku võrra väiksemasse Küprosesse. Välismaal pallimine näitab sinu taset ja need kes kohalikus liigas pallivad on justkui kehvemad. Kui mängijad ei pea Meistriliigat mitte milleski, siis kuidas veenda publikut, et meie meeskondade vaheline mõõduvõtt on midagi nii vinget, et ta peaks sita suusailmaga kusagil Kohtla-Järve staadionil aega veetma?Samas kui klubid on taset näidanud siis on ka publik tee staadionile leidnud. Seda on näidanud nii Levadia kui Flora Meistrite Liiga eelringide mängud.
Mitte nüüd nii tappev küsimus, aga sellegipoolest ehk mõne jaoks viimane piisk karikas on tingimused milles mänge vaadatakse. Jalgpallimaailmas staadioniks kvalifitseeruks vist vaid Flora oma. Ega ilmaasjata ei ole neil ka kõige suuremaarvulisem fänniarmee. Käisin hiljuti perega Kalju-Flora mängu vaatamas Hiiul ja ausalt öeldes ei tõmba mind midagi tagasi sinna. Põhjuseid võib otsida eriliselt ebamugavatest liikumisvõimalutsest kuni WC'de puudumiseni.
Ma siiralt loodan, et vuti populaarsuse kasvuga Eestis kasvab ka ala areng üldisemalt, mis viib aina rohkem noori talente vutitrenni ja toob ka ehk raha ala arenguks. Olgu see siis riigi või KOV toetus mõne staadioni ehitamisel või kohaliku klubi struktuuri täiustamiseks. Seega võiks ka veidi leebem olla selle väikese "jalgpallibuumi" alge vastu mis meil pead liigutama hakanud on. Ennem kui ta ära ehmatada. Pärast nr 1 rahvuspordiala suusatamise perse keeramist alaliidu poolt on eestlaste südames täpselt üks koht üle mille võiks ju täita vutt.. Seega olgem optimistlikud ja mine tea, kui kaardid õieti välja käiakse, ehk saame keskmist vaadataust ka juba neljakohalise numbriga mõõta..
Leave a comment:
-
Algselt postitas sopu Vaata postitustKindlasti saab selle artikli üle palju nuriseda, kuid tahtsin, et see teema jõuaks natukene ka siit foorumist välja. Proovisin kõigile tuntud nimesid kasutades inimesi meie meistriliiga üle mõtlema panna.
http://rahvahaal.delfi.ee/news/uudis....d?id=60331624
Leave a comment:
Bottom 300x250
Collapse
Vivatbet 1200x200 bottom
Collapse
Leave a comment: