Sotsiaalmeedias kirjutatakse üha sagedamini sellest, kuidas taksode (eriti Bolti) roolis on umbkeelsed, kes eestikeelse jutu peale ütlevad “ne umeju” ning ülbemad lisavad, et ei kavatsegi riigikeelt õppida. Ja kui seesama taksojuht läheb eestlasest arsti juurde, nõuab ta, et too räägiks temaga vene, mitte riigikeeles.
Eestis on välja kujunenud ülimalt absurdne ja eestlusvaenulik olukord, mis koosneb kolmest tasemest. Esiteks, paljud venelased ei oska eesti keelt ja nad ei kavatsegi seda õppida, sest saavad tugevalt venestunud keskkonnas oma keelega hakkama, lisaks on neil ka suurvenelik mentaliteet kõige toimuva suhtes. Teiseks, teenindussfääris (sealhulgas tervishoius) nõuavad need venelased enda teenindamist vene keeles. Ja kolmandaks, mis on eriti räige, eestlasest teenindaja (arst) saab karistada selle eest, et ei teenindanud venelast vene keeles ja ta sunnitakse ametis püsimiseks vene keelt õppima.
Hiljuti kirjutas ka Eesti Ekspress sellest, kuidas noored arstid suunduvad pigem välismaale tööle (kus saab inglise keeles suhelda), kui hakkavad õppima eraldi veel vene keelt, seda aga Tallinna haiglates neilt nõutakse. Ka inglise keelega pole venekeelse patseiendi puhul üldjuhul midagi peale hakata.
Paradoksaalselt on sellise olukorra ohvriks langenud just eestlaste noorem ja kosmopoliitsem põlvkond (kes üldjuhul rahvusmeelne pole) – nad ei leia peamiselt Tallinnas enam tööd, ka lihtsamat, kui ei räägi vene keelt, seda aga pole neile õpetatud ja nad ise pole seda ka soovinud, eelistades inglise keelt. Eriti absurdne on see, et töö leidmiseks peaksid nad hakkama õppima vene keelt ja seda veel hetkeseisus, kus Venemaa agressioon Ukraina vastu on eesti ühiskonna kõige venepärase vastu tõuganud.
Mitme meediauudise järgi karistatakse firmades neid inimesi, kes keelduvad vene keeles teenindamast ja ei võeta tööle neid, kes vene keelt ei oska. Ja seda riigis, kui riigikeeleks on eesti keel.
Võimulolijad võivad lõpmatuseni nämmutada oma juttu eesti keelele üleminekust mistahes elualal, aga jutuks see jääbki, sest vene keelele on antud priviligeeritud positsioon, eesti keele põlgajatele ei lubata kohta kätte näidata ja pigem sunnitakse eestlasi “venestuma” kui venelasi “eestistuma”. Ja muidugi on suurim mõju valitsuse leebel migratsioonipoliitikal ning tööandjate soovil saada üha rohkem venekeelset odavtööjõudu endisest NSV Liidust.
Kui see pole eestluse hävitamine ehk rahvusriigi reetmine, siis mis see on siinne soccerneti delfi ja zeformierakonna ajupesu ohvritest rahvas? #eestieestikeelestjaeestlastestvabaks
Vivatbet
Collapse
320x50 ülemine bänner
Collapse
Teadaanne
Collapse
No announcement yet.
Päevapoliitika
Collapse
X
-
venemeelne oled ve, et sellisest asjast huvitud...Algselt postitas plastic Vaata postitustKusjuures mind ka huvitab, et mis sellest Lehtme keissist saanud on.
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.
Leave a comment:
-
Kusjuures mind ka huvitab, et mis sellest Lehtme keissist saanud on.
Leave a comment:
-
mille pärsat see must kass siis nende vahetl läbi jooksis? ei maksnud piisavalt?Algselt postitas Mõnuagent 007 Vaata postitust
Kas mitte Ekspress Meedia polnud see, Roonemaa ja co isikus, kes lõpuks tema tegemised juppideks võtsid?
Ja sa usud siiani, et oravad ei teadnud mis tegelasega tegu on, ennem kui nad oma puudli e200 valimistele selle huiariga saatsid?
mis lehtmest saanud on nüüd on? ikka eestis või huiab juba koos liis haaveliga vanainimesi?
Kõigile oli ilmselge, et lehtme huiar on kui ta omale mitmekordset eesti keskmisst palka maksis... aga kas siis delfi ja co. ei nimetanud kõiki venemeelseteks kes seda ajasid?
Leave a comment:
-
Kas mitte Ekspress Meedia polnud see, Roonemaa ja co isikus, kes lõpuks tema tegemised juppideks võtsid?Algselt postitas xxD Vaata postitust
Kuidas muidu ekspress meedia poolt pikalt propageeritud ja reklaamitud lehtmel läheb ?
pole temast ammu midagi kuulnud.
Kindlasti oleks ta ekpressmeedia top missikandidaat, nii suuri summasi pole vist keegi siegi oravatest suutnud rahva tagant huiata nii lühikese ajaga :P
Kuidas seal muidu.. tohib tööjuures tina panna ja koosolekutel mälus peaga magama jääda
vaatan et teine kalle teil juba mitmendat päeva uudiste esilehel figureerimas, miks JKR sedasi eetriaega ei saa 
Leave a comment:
-
Kuidas muidu ekspress meedia poolt pikalt propageeritud ja reklaamitud lehtmel läheb ?Algselt postitas Mõnuagent 007 Vaata postitustMitu normaalset naist sa tead, kes missivõistlusel osalenud?
pole temast ammu midagi kuulnud.
Kindlasti oleks ta ekpressmeedia top missikandidaat, nii suuri summasi pole vist keegi siegi oravatest suutnud rahva tagant huiata nii lühikese ajaga :P
Kuidas seal muidu.. tohib tööjuures tina panna ja koosolekutel mälus peaga magama jääda
vaatan et teine kalle teil juba mitmendat päeva uudiste esilehel figureerimas, miks JKR sedasi eetriaega ei saa
Leave a comment:
-
AI saab rakendada ju asju siia kopeerima/ kirjutama. Igasugune delfikute nominatsioon on teretulnud, seda nad oskavad k6ige paremini- sildistada teisi.Algselt postitas taku* Vaata postitusthuvitav, et kas sa oled ufo või sibulate AI... päevad/ööd läbi lappad linke ja copyd neid käsitöö foorumisse?
igatahes... kui see aasta hääletus on, siis ma panen su top postitajaks. nii võsas tegelast ikka annab otsida.
Leave a comment:
-
R.K
Head sõbrad ja lugejad
Kuna automaksu teema kütab tõsiselt kirgi, siis otsustasin, et võtan kooskõlastamisele esitatud eelnõu süvitsi ette ja hakkan selle sisu ja välja toodud väiteid analüüsima. Etteruttavalt ütlen kohe, et ma ei ole andmeanalüütik, kliimateadlane, majandusteadlane, maksuspetsialist jne-jne. Olen tavaline haridustöötaja, kelle üheks hobiks on ka motondus ja sellega seonduv. Seega minu seisukohad on subjektiivsed, kuid üritan oma seisukohtade tõenduseks leida võimalikult kvaliteetsed andmed ja nende tõlgendused. Keskendun oma analüüsis eelnõu seletuskirjas välja toodud põhimõtetele ja nende tegelikule sisukusele, mitte konkreetselt maksumetoodikatele või õiguslikele alustele.
Kuna seletuskiri on väga mahukas, siis ei ole mõistlik kogu analüüsi teha ühes osas. Keskendun igal nädalal konkreetsele lõigule ja selle sisule ning seletuskirjas välja toodud ja minu enda poolt leitud andmestikele. Alustan sellest, et avaldan seletuskirjas välja toodud seisukoha ja üritan siis seda kontrollida ehk saada kinnituse, kas andmestik ja info on õige või mitte. Kui info on õige, siis saab väidet määrata sildiga „ÕIGE“, kui info on enamuses õige, siis saab öelda, et on „OSALISELT ÕIGE“ ja kui info on pigem väär, siis saab öelda sildiga „VALE“. Hakkame siis aga pihta.
Väide 1: Eestis on igapäevases kasutuses Euroopa Liidu peaaegu kõige vanem ja saastavam autopark. Samuti on meil keskmisest kõrgem sõidukite arv ühe inimese kohta. – VALE!
• Eestis on igapäevases kasutuses Euroopa Liidu peaaegu kõige vanem autopark – VALE!
• Eestis on pigapäevases kasutuses Euroopa Liidu peaaegu kõige saastavam autopark – VALE!
• Eestis on keskmisest kõrgem sõidukite arv ühe inimese kohta – VALE!
Sõidukite tegelik vanus Eesti teedel
Eelnõus välja toodud allika järgi on Eestis on kokku registris. 825,936 sõiduautot, mille keskmine vanus on 16,8 aastat.
Transpordiameti statistika järgi on Eestis kokku registris 862 152 (M1 ja M1G) kategooria sõidukit. Nende keskmine vanus on kaalutud aritmeetilise keskmise meetodi alusel 16,7 aastat, mis põhimõtteliselt klapib eelõus välja toodud allikaga. Kui aga võtta arvesse reaalselt teedel liikuvaid sõiduautosid (659 127), siis tuleb sama metoodika järgi keskmine vanus tegelikkuses hoopis 13,3 aastat ja peatatud registrikandega sõiduautodel (203 021) on keskmine vanus 27,8 aastat. Euroopa liidu sõiduki keskmine vanus on 12.0 aastat ja Eestis 13,3. Seega mediaankeskmise (12,4) järgi on Eesti autopark täiesti keskmise Euroopa autopargi vanuses - ei oluliselt rohkemat, ega vähemat. Kolmandikus Euroopa Liidu riikides on sõidukite keskmine vanus suurem, kui Eesti keskmine. Eesti keskmine jääb kõige levinumasse mediaanvahemikku (keskmisesse kolmandikku), mis on vahemikus 10,5-13,5 aastat). Kõige ekstreemsem näide on Kreeka, kus sõiduki keskmine vanus on 17 aastat. Eestis EI OLE peaaegu kõige vanem sõidukipark Euroopa Liidus.
Peaaegu kõige saastavam autopark
On tõendatud, et diiselmootor emiteerib vähem süsihappegaasi, kui bensiinimootor. Selle kohta on palju uuringuid ja ei hakka eraldi viitama. Mõjutajaks saab järjekordselt see, et pea neljandik autopargist, mis on küll Eestis registris tegelikkuses teedel ei liikle ja seega süsihappegaasi ei emiteeri. Kuna kolm neljandikku (75%) peatatud registrikandega sõidukitest on just bensiinimootoritega sõidukid, siis mõjutab see diiselmootori ja bensiinimootoritega sõidukite osakaalu. See osakaalu mõju ei ole küll suur, aga on siiski olemas, mis on umbes 6% bensiinimootorite kahjuks s.t. tegelikkuses liikleb Eesti teedel umbes 6% vähem bensiinimootoriga sõidukeid, kui väidab seda registris olevate sõidukite mootorite osakaal. Oluline on siinjuures see, et Eestis liikleb teedel sisuliselt samas suurusjärgus bensiinimootoritega sõidukeid, kui keskmiselt Euroopa Liidus (51%), aga siiski rohkem diiselmootoritega sõidukeid EL keskmine 42% ja Eestis 48%), mis tähendab seda, et meil on vähemsaastavamate sõidukite osakaal natuke suurem ja jääb pigem Euroopa Liidu keskmisesse, mitte sellest madalamale.
Seega meie teedel liiklevad sõidukid EI SAASTA ROHKEM ja kindlasti ei saa öelda, et meil on Euroopa Liidu pea KÕIGE SAASTAVAM autopark. Kuna 24% registris olevatest sõidukitest igapäevaselt Eesti teedel EI LIIKLE. Seega ka ei tekita heitmeid ja EI SAASTA.
Sõiduautode tegelik arv Eesti teedel
Eelnõus välja toodud allika järgi on Eestis on kokku registris. 825,936 sõiduautot. Ise-enesest on see õige fakt, aga unustati ära, et registris on ka palju sõidukeid, mis tegelikult igapäevases liikluses ei osale. Ehk siis nende mitteliiklevate sõidukite mõju ei avaldu nii keskkonnale heitmete kui ka näiteks taristule. Seega manipuleeritakse arvudega.
Transpordiameti statistika järgi on Eestis kokku registris 862 152 (M1 ja M1G) kategooria sõidukit.
Oluline on aga tähele panna seda, kui palju sõidukeid aktiivselt registris on. Seega konsulteerisin tuttavaga, kes on tegev liikluskindlustuse valdkonnas ja sain kinnituse, et põhimõtteliselt saab teel liiklevaks sõidukiks lugeda seda, millel on kohustuslik liikluskindlustus, sest kui seda ei ole, siis rakendatakse see jõumeetodil või on tegemist sõidukiga, mis on ajutiselt registrist kustutatud. Kuna ajutiselt registris kustutatud sõidukid on samuti avalikest andmebaasidest tuvastatavad, siis on tulem järgmine. Registris on teel liiklevaid sõiduautosid 659 127 ja peatatud registrikandega sõidukeid 203031. Ehk siis tegelikkuses üritatakse eelnõus statistikaga manipuleerida ja väita, et Eestis on justkui nagu rohkem sõidukeid kasutuses, kui see tegelikkuses on. See vahe on 24% ehk neljandik. See on VÄGA SUUR ERINEVUS.
Sõiduautode arv 1000 elaniku kohta
Hetkel on Eestis 1365884 elanikku ja kui võtta arvesse kokku registris olevate sõidukite arvu, siis tõepoolest on keskmine 631 sõidukit 1000 elaniku kohta. See number on väga sarnane eelnõus välja toodud allikale, kus 2021 aasta seisuga oli see arv 621. Küll aga on endiselt meil 24% sõidukitest Eesti teedel mitteliiklevad (pane tähele – väites oli selgelt öeldud „igapäevases kasutuses“), seega tegelikult on Eestis kasutuses 482 sõidukit iga 1000 elaniku kohta, mis on MADALAM kui Euroopa Liidu keskmine - 562. Seega on täielikult vale väide, et meil on keskmisest kõrgem sõidukite arv 1000 elaniku kohta.
Eelnõus välja toodud allikas: https://www.acea.auto/files/ACEA-rep...urope-2023.pdf
Minu poolt leitud ja kasutatud allikas: https://www.transpordiamet.ee/soidukite-statistika
P.S. Minu postitust võib laialt jagada ning kommenteerida ja arutleda. Kui aga vähegi võimalik, siis arutleme originaalpostituse all, et jõuaksin vajadusel ka väidetele ja/või küsimustele vastata.
Leave a comment:
-
huvitav, et kas sa oled ufo või sibulate AI... päevad/ööd läbi lappad linke ja copyd neid käsitöö foorumisse?
igatahes... kui see aasta hääletus on, siis ma panen su top postitajaks. nii võsas tegelast ikka annab otsida.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Palju neid saudi araabias on?Algselt postitas kaala Vaata postitust
Gazas, Pöhja-Koreas ega Tuva vabariigis pole ühtegi geid aga ladyboyd. Just sayin
Hah postimees pidi analyysi tegema niigi loogilisele lahendusele xxD
Inimesi peetakse vist ikka t2iesti lammasteks
Leave a comment:
-
Gazas, Pöhja-Koreas ega Tuva vabariigis pole ühtegi geid aga ladyboyd. Just sayinAlgselt postitas xxD Vaata postitust
et peame mehi naisteks ja laseme neil naiste konkurssidel/võistlustel jne edasi osaleda.. rääkimata lastele suunatud soomuutmis propagandast usas ja mujal läänemaailmas, kui see pole fucked up siis mis asi on fucked up.
aasias on vähemalt ladyboyd, need tunnistavad et nad on ladyboyd, mitte hakka end identifitseerime naistena.. aasias on siis hästi asjad ve
Leave a comment:
-
no sa peaks ju rahul olema... best women are men. munandite võidukäik.
Leave a comment:
-
et peame mehi naisteks ja laseme neil naiste konkurssidel/võistlustel jne edasi osaleda.. rääkimata lastele suunatud soomuutmis propagandast usas ja mujal läänemaailmas, kui see pole fucked up siis mis asi on fucked up.Algselt postitas taku* Vaata postitustkle... kas maailmas midagi hästi ka on?
aasias on vähemalt ladyboyd, need tunnistavad et nad on ladyboyd, mitte hakka end identifitseerime naistena.. aasias on siis hästi asjad ve
Leave a comment:
-
ekre toetusnumbridAlgselt postitas taku* Vaata postitustkle... kas maailmas midagi hästi ka on?
Leave a comment:
Bottom 300x250
Collapse
Vivatbet 1200x200 bottom
Collapse
Leave a comment: